Przewodnik do projektowania plakatu

Przewodnik do projektowania plakatu

Niezależnie od tego, czy projektujesz plakat na targi lub wydarzenie, konferencję lub foyer, czy też na wystawę w innej przestrzeni publicznej, musisz zachować ostrość wzroku. Przestrzeń jest ograniczona, ale trzeba przyciągnąć uwagę przechodniów.

Jaki jest pożądany rezultat?
Podobnie jak inne media drukowane, plakaty są najbardziej efektywne, gdy projektujesz je z myślą o pożądanym efekcie. Zanim zaczniesz dodawać elementy do strony, zadaj sobie pytanie:
- Jaką wiadomość chcę przekazać?
- Co sprawi, że moi docelowi odbiorcy zatrzymają się i spojrzą?
- Gdzie najważniejsze elementy są najlepiej rozmieszczone?
- Jak wszystko inne na stronie może wzmocnić te elementy?

Co umieścisz na stronie?
Chociaż może być wiele rzeczy, które chcesz umieścić na swoim plakacie, takich jak wezwanie do działania, dane kontaktowe i dodatkowe informacje wraz z grafiką, musisz oprzeć się pokusie wypełnienia większej strony standardowego plakatu tekstem, który nie jest czytelny z daleka.
Wymień wszystko, co chcesz dołączyć, a następnie podziel to na istotne elementy, preferowane elementy i elementy uzupełniające. Skoncentruj się na elementach istotnych i preferowanych oraz umieść elementy uzupełniające w osobnym miejscu, albo w ulotce, albo na stronie internetowej, do której plakat kieruje czytelnika.

Wjaki sposób umieścisz istotne elementy?
Pomyśl o swoim plakacie z daleka. W jaki sposób umieścisz najważniejsze elementy na stronie, aby uzyskać maksymalny efekt? Co zatrzyma Twoją publiczność w ich utworach i przyciągnie do nich zainteresowanie, aby przeczytać szczegóły?
Weź pod uwagę pogrubione nagłówki dużą czcionką, umieszczone tam, gdzie większość przejeżdżającego ruchu nie będzie miała żadnych przeszkód. Aresztowanie obrazów, które wspierają przekaz i wykorzystanie białej przestrzeni może również pomóc w skupieniu uwagi na ważnym tekście na plakacie.

Jak będziecie umieszczać preferowane elementy?
Użyj wizualnych wskazówek, aby stworzyć hierarchię ważności dla innych elementów, wykorzystując puste miejsce do kadrowania plakatu, punktor, podtytuły i kolumny tekstu, aby stworzyć logiczny przepływ. Pamiętaj, że w głowie czytelnika większy tekst jest ważniejszy niż mniejszy; tekst wyższy w górę jest ważniejszy niż niższy w dół, a ten po lewej stronie ma pierwszeństwo przed tym po prawej. Jeśli musisz przełamać to postrzeganie, pomocne może być tworzenie pól tekstowych lub wywoływanie w celu podkreślenia informacji.

Jak będziecie używać grafiki i kolorów?
Używaj grafiki lub wykresów z napisami, aby przekazać wiele informacji na małej przestrzeni. Nawet tabele z informacjami rozbiją bloki tekstu i przedstawią dane czytelnikowi w formacie łatwiej przyswajalnym przez przechodniów.
Wybieraj kolory, które pasują do Twoich danych demograficznych, ale także używaj kolorów, aby stworzyć silny kontrast między tekstem a tłem. Możesz również użyć koloru do pogrupowania elementów na stronie, które są ze sobą powiązane i do podkreślenia różnic między elementami.
Używaj mniejszej ilości kolorów, pogrupowanych elementów i znaczących obrazów, aby pomóc czytelnikowi szybko zrozumieć Twój przekaz. Unikaj używania dwóch jasnych kolorów czcionki i tła; zamiast tego używaj jasnego lub jasnego koloru tekstu na ciemnym tle lub ciemnego koloru tekstu na jasnym lub jasnym tle. Myśl o czarnym tekście na kremowym lub cytrynowym tle lub cytrynowym tekście na czarnym tle. Pamiętaj, aby podczas tworzenia projektu do druku plakatów używać kolorów CMYK, większość niestandardowych programów do projektowania graficznego używa kolorów RGB, staną się one nudne po konwersji na kolor CMYK.

kontakt@wielodruki.pl