Jak korzystać z ulotek reklamowych, aby zdobyć klientów?

Jak korzystać z ulotek reklamowych, aby zdobyć klientów?

Na ulotki reklamowe możemy natknąć się niemalże codziennie. Wrzucane są do skrzynek pocztowych, wkładane w gazety, za wycieraczki samochodowe. Mamy ich tak bardzo dość, że większość z nich ląduje w koszu nawet bez przeczytania. W związku z tym pojawia się pytanie czy warto korzystać z ulotek reklamowych, jeśli chcemy promować własne produkty i usługi.

Ulotka jest doskonałym sposobem dla lokalnych firm na to, aby błyskawicznie dotrzeć do naprawdę dużej liczby klientów. Stosunkowo niewielki nakład finansowy pozwala na dotarcie do naprawdę dużego grona odbiorców. Szybko możemy poinformować o tym, że rozpoczynamy działalność, wprowadzamy nową akcję promocyjną czy nowy asortyment.

Jak skuteczne są ulotki reklamowe?

Wiele osób sądzi, że w czasach Internetu ulotki oraz plakaty nie sprawdzają się, mają niemalże zerową bądź bardzo niewielką skuteczność. Tymczasem okazuje się, że jest to mit, który powtarzany jest za sprawą tych, którzy zdecydowali się skorzystać z ulotek w sposób zupełnie nieprzemyślany. Jeśli ulotki rozdamy w przypadkowym miejscu, nie możemy liczyć na to, że efekty będą spektakularne. Decydując się na reklamę za pomocą ulotek, należy pamiętać, że powinny one trafiać do odpowiedniej grupy osób. Nawet najlepsza ulotka, która prezentuje się po prosto świetnie nie przyniesie efektów, jeśli trafi do przypadkowego odbiorcy. Przykład? Ulotki reklamujące ofertę kredytową wręczane nastolatkom. Trudno spodziewać się, że przyniosą one oczekiwany efekt.

Wydruk ulotek reklamowych

Jak mierzona jest skuteczność ulotek reklamowych?

Wskazuje się na kilka sposobów pozwalających na zmierzenie skuteczności kampanii ulotkowej. Zalicza się do nich między innymi zamieszczenie na ulotce informacji, że pokazując ją w sklepie czy danym zakładzie zapłacimy kilka czy kilkanaście procent taniej. Inny sposób to umieszczenie na ulotce adresu mailowego bądź numeru telefonu przygotowanych specjalnie z myślą o ulotce. Zawsze można również pytać klientów o to, jak dowiedzieli się o naszej firmie.

Ulotka reklamowa: jak powinna wyglądać?

Podstawowe zadanie każdej ulotki to przyciągnięcie, a następnie zatrzymanie uwagi odbiorcy tak, aby przeczytał on główny przekaz, jaki zamieściliśmy na ulotce. W związku z tym trzeba pamiętać, że ulotka musi dobrze się prezentować. Jednocześnie należy pamiętać, że nawet najładniejsza i najbardziej ładna ulotka nie przyniesie efektu, jeśli odbiorca uzna ją za bezużyteczną. Dlatego ulotka powinna przynosić jakąś korzyść odbiorcy. Może to być na przykład obowiązująca w określonym czasie zniżka na całą ofertę sklepu, rabat na pierwsze zakupy bądź obietnica darmowych próbek, jeśli klient pojawi się z ulotką w sklepie.

Jednocześnie trzeba pamiętać, że 5% rabatu to dla większości klientów niemalże obelga. Taki rabat nie przyniesie oczekiwanych efektów.Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że na ulotce powinny znaleźć się dane adresowe oraz kontaktowe firmy. Warto umieścić również adres strony internetowej, a także poczty elektronicznej. Nie można zapomnieć też o godzinach otwarcia.

Sprawdź ofertę na druk ulotek reklamowych w drukarni lobos.promo: https://lobos.promo/produkty/pokaz/ulotki_druk_cyfrowy

kontakt@wielodruki.pl