Największe zmiany 2021 roku w Digital Paid Media

Największe zmiany 2021 roku w Digital Paid Media

Media cyfrowe stale się zmieniają, co skłania marketerów do zmiany strategii z prędkością karkołomną. Nawet subtelna zmiana przez cyfrowych kanałów reklamowych może dramatycznie wpłynąć na odpowiedzi i wyniki. Kiedy zmiany są znaczące, mogą mieć monumentalny wpływ na krytyczne wyniki finansowe. Facebook i Google, dwa behemoty w cyfrowych płatnych mediów, niedawno wdrożone znaczące zmiany, i obiecują jeszcze więcej w rurociągu. Jak to wpłynie na treści i strategie reklamy cyfrowej w 2021 roku?

Facebook Usuwanie 80-20 Reguła (Sort of)

Pogłoski o usunięciu przez Facebooka jego niesławnej zasady 80-20 po raz pierwszy uderzyły w cyfrowe fale powietrzne wczesną jesienią 2020 roku. Urzędnicy Facebook potwierdził kilka miesięcy później, że te pogłoski były rzeczywiście prawdziwe. Wcześniej Facebook wymagał, aby główny obraz w płatnych reklamach zawierał mniej niż 20% tekstu. Firma social media dała marketerom wbudowane narzędzie do sprawdzania, czy nakładka tekstowa na główny obraz reklamowy zajmowała więcej lub mniej niż 20% powierzchni. Jeśli tak było, Facebook odrzuciłby reklamę.

Teraz jednak ta zasada zniknęła ... nieco. Choć Facebook potwierdził w listopadzie 2020 roku, że nie będzie już blokować obrazów reklamowych zawierających więcej niż 20% tekstu, te reklamy będą widzieć zasięg ograniczony, czasami znacznie.

Related Post: Poprawa Social Media Marketing Game

Facebook będzie teraz kategoryzować płatne reklamy na podstawie oceny tekstu obrazu. Jeśli reklama ma niski, średni lub wysoki rating tekstu, jego zasięg może być znacznie niższy niż oczekiwano. Celem Facebooka jest służyć swoim użytkownikom z treścią chcą, i to jest obraz ciężki posty bez dużo tekstu nakładki.

Najlepszym sposobem dla marketerów, aby podejść do tej "nowej" zasady Facebook jest działać tak, jakby nic się nie zmieniło.

Chociaż Facebook nie będzie blokować płatne reklamy z więcej niż 20% tekstu, będą one ograniczać zasięg. Reklamy bogate w obrazy działają najlepiej, więc zaleca się trzymać jak najbliżej oryginalnej zasady 80-20, jak to możliwe.

Facebook uruchomił również to, co nazywa Business Suite, umożliwiając użytkownikom integrację postów, powiadomień, alertów i analityki z Instagrama i Facebooka w jednym pulpicie. Business Suite jest świetnym narzędziem dla marketerów do wykorzystania, jeśli prowadzą płatną reklamę na obu platformach.

W 2021 roku kolejnym trendem w płatnej reklamie na Facebooku będzie prawdopodobnie rozszerzone wykorzystanie hashtagów. To nie jest coś, co większość marketerów miał tendencję do korzystania w przeszłości, ale może to być skuteczny sposób, aby osiągnąć szerszą publiczność w nowym roku.

Prywatność, AI i wideo są na pierwszym miejscu dla Google

Najbardziej znaczącą zmianą w reklamie cyfrowej Google na rok 2021 jest ograniczony dostęp do danych, które marketerzy będą mieli. W odpowiedzi na przepisy dotyczące prywatności, takie jak europejskie Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych, Google będzie ograniczać dostępność danych wyszukiwania. Teraz marketerzy będą mieli dostęp tylko do terminów "wyszukiwanych przez znaczną liczbę użytkowników."

Ta zmiana to ruch w kierunku ochrony danych konsumentów, który odpowiada na obawy związane z prywatnością. Znacznie utrudni pracę marketerom, którzy korzystają z PPC (i automatycznego remarketingu).

W tym samym czasie, jest prawdopodobne, aby napędzić zupełnie nową falę kreatywności w reklamie cyfrowej. Zamiast tych samych starych formatów reklamowych, wiadomości i czas, marketerzy będą zmuszeni do wdrożenia bardziej kreatywnych strategii, aby dotrzeć do grupy docelowej. To, z kolei, jest prawdopodobne, aby produkować bardziej skuteczne odpowiedzi.

W dwóch innych obszarach Google ułatwia marketerom korzystanie ze swoich narzędzi sztucznej inteligencji. Na przykład Responsive Search Ads (RSA) automatycznie zoptymalizuje kopię reklamy, CTA i nagłówki w oparciu o wyszukiwane hasła i odbiorców.

Google Ads również doczeka się optymalizacji AI. Nowe poprawki do Google AI prawdopodobnie ułatwią marketerom dotarcie do odbiorców docelowych w czasie, kiedy najprawdopodobniej dokonają zakupu.

Być może najbardziej głęboka zmiana do płatnych reklam Google w 2021 roku, choć, jest wzrost wideo. Reklamy wizualne i wideo już przejął mediów społecznych. Teraz mogą zrobić to samo w Google.

Nacisk zostanie położony na integrację wideo YouTube, pozwalając marketerom kierować klientów podczas oglądania ich ulubionych filmów. Marketerzy nie powinni ignorować YouTube; jest to druga co do wielkości wyszukiwarka, z szacunkową liczbą 60 miliardów użytkowników dziennie w samych Stanach Zjednoczonych.

Podsumowanie 2021 Zmiany w płatnych mediach i PPC

Zrozumienie i przyjęcie zmian nadchodzących na Facebooku i Google będzie kluczowe dla marketerów w 2021 roku i później. Podczas gdy niektóre ze zmian prawdopodobnie spowodują konieczność wprowadzenia poprawek do Twojej strategii, ostatecznie zaowocują one większą kreatywnością i lepszym wskaźnikiem odpowiedzi. W końcu to właśnie powinno mieć znaczenie dla marketerów. Jeśli chcesz wyników dla swoich klientów i kampanii, skontaktuj się z zespołem marketingu cyfrowego w Ironmark. Jesteśmy gotowi, aby pomóc.

kontakt@wielodruki.pl