OSTRZEŻENIE: Twoi sprzedawcy obwiniają się nawzajem | Kto jest odpowiedzialny?
W świecie produkcji nie zawsze jest idealnie. Kiedy dostawcy nie dotrzymują terminów, produkują gorsze wyroby lub nie komunikują się ze sobą w sposób zadowalający, wskazywanie palcem ma tendencję do przesuwania się w poziomie - każdy z dostawców twierdzi, że inni nie spełnili swoich obietnic.
Nie jest to ani produktywne, ani pomocne, ponieważ wszyscy mają ten sam cel - stworzenie produktu najwyższej jakości. Jest to szczególnie ważne w produkcji, gdzie reputacja firmy zależy od najnowszego produktu końcowego.
Niezależnie od tego, czy budujesz domy, produkujesz części maszyn, czy tkaniny, dostawcy są siłą napędową Twojej firmy - jak sprawić, by wszyscy się dogadywali?
Wybierz właściwych dostawców i skup się na relacjach
Jest to łatwy pierwszy krok, który zmniejsza potencjalne problemy z relacjami w przyszłości. Nigdy nie włączaj do zestawu dostawców, którzy się kłócą. Nawet jeśli oznacza to rezygnację z najlepszych, warto to zrobić na dłuższą metę, ponieważ praca będzie przebiegać płynniej.
Po zebraniu dobrego zespołu, upewnij się, że nawiązałeś silne relacje robocze z każdym dostawcą z osobna. W ten sposób zyskasz większy kapitał relacyjny w trakcie realizacji projektu. Traktuj wszystkich dostawców jak cennych członków zespołu (w granicach rozsądku i z zachowaniem zasad poufności), którzy mają interes w osiągnięciu tego samego celu końcowego. Odpowiednio ich motywuj.
Powiązane: 5 pytań do oceny dostawców usług tworzenia stron internetowych
Zbierz wszystkich razem, aby rozpocząć projekt
Gdy wszyscy czują, że są w jednej drużynie, wskazywanie winnych z reguły znika - o wiele trudniej jest obwiniać innych dostawców, gdy już nawiąże się z nimi osobiste kontakty. Zbierz wszystkich członków zespołu na bezpośrednim spotkaniu planistycznym/początkowym projektu, aby wszyscy dostawcy usłyszeli cele "z ust konia". Aby uniknąć nieporozumień, należy również udokumentować wyniki.
Jako główny kierownik projektu będziesz podejmował wszystkie decyzje. Zadbaj o to, aby uczestnictwo w spotkaniu było obowiązkowe, aby otrzymać zlecenie, i bądź gotowy na wynagrodzenie za poświęcony czas. W ostatecznym rozrachunku opłaci się to, ponieważ pozwoli na wczesne rozwiązanie problemów i upewni się, że osobowości wszystkich uczestników są zgodne. Możesz omówić następujące kwestie:
- Cele projektu
- Zakres prac, w tym jasne określenie ról i obowiązków wszystkich osób (zob. następny punkt)
- ważne kamienie milowe i terminy
- Przewidywalne wyzwania
- Jak radzono sobie z podobnymi problemami w przeszłości
- Właściwe kanały komunikacji w przyszłości
- Mierniki sukcesu
Dzięki temu spotkaniu aktywnie zajmiesz się potencjalnymi problemami i dasz sprzedawcom pozwolenie na rozwiązanie problemów bez Twojej roli pośrednika.
Wyraźne określenie ról wszystkich osób
Zarówno wewnętrzni, jak i zewnętrzni interesariusze muszą znać swoje role. Trudno jest realizować zadania, gdy dostawcy nie są pewni, co dokładnie należy do ich obowiązków; gdy nikt nie jest odpowiedzialny, zaczyna się obwinianie. Wyraźne określenie oczekiwań i celów z góry gwarantuje, że wszyscy dostawcy są po tej samej stronie i biorą odpowiedzialność za swoje części.
Jeśli poświęcisz czas na przewidywanie potencjalnych pułapek, możesz im zapobiec już teraz. Przeprowadź kilka scenariuszy typu "jeśli/wtedy", aby uniknąć wszelkich problemów, które mogą się pojawić.
Zorganizowanie dorocznego spotkania
Udział sprzedawców w corocznym spotkaniu to naturalny sposób na przegląd budżetu i planowanie na nadchodzący rok. Ponownie, spotkanie twarzą w twarz ma kluczowe znaczenie! Osobista interakcja pomaga budować zaufanie i współpracę, a jednocześnie eliminuje rozbieżności w komunikacji i nieporozumienia.
Omawiając ogólne cele i misję firmy, sprawiasz, że sprzedawcy stają się częścią zespołu. Na corocznym spotkaniu można omówić rolę każdego z dostawców, podsumować dotychczasowe relacje i przeprowadzić burzę mózgów na temat tego, jak je poprawić w nadchodzącym roku.
Zaangażowanie strony trzeciej
W trakcie realizacji projektu można z łatwością poradzić sobie z problemami z dostawcami. Jeśli jednak będą się one powtarzać lub nasilać, być może nadszedł czas, aby zaangażować stronę trzecią. Konsultant pomaga rozładować napięcia, dbając o uczciwość. Ponieważ konsultanci mają na uwadze najlepszy interes Twojej firmy, nie staną po żadnej ze stron ani nie utkną w wytykaniu palcami sprzedawców. Mają też doświadczenie w takich sytuacjach i wiedzą, jak je skutecznie i efektywnie rozładować.
Inną opcją jest zlecenie obsługi wszystkich potrzeb firmie zewnętrznej - w ten sposób można całkowicie wyeliminować obwinianie dostawców. Od druku i marketingu cyfrowego do handlu elektronicznego i realizacji zamówień, Ironmark posiada doświadczenie pozwalające na dodanie wartości do każdego obszaru działalności. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak skonsolidować wszystkich dostawców, skontaktuj się z nami tutaj; z przyjemnością pomożemy zamienić wytykanie palcami w uściski dłoni.