Jak stworzyć dobrą ulotkę reklamową?

Jak stworzyć dobrą ulotkę reklamową?

Stworzenie dobrej ulotki reklamowej wcale nie jest trudne. Dlaczego więc większość z tych, które do nas trafiają, wcale nam się nie podoba? Wiele wskazuje na to, że ich twórcy mają problemy z przestrzeganiem pewnych zasad, które w świecie marketingu i reklamy uważa się za kluczowe.

Po pierwsze – dobry font

Osoby odpowiedzialne za tworzenie ulotek reklamowych, bardzo często stawiają sobie za cel zaskoczenie ich potencjalnych odbiorców. W konsekwencji mamy jednak do czynienia nie z ciekawą kompozycją, ale z czcionkowym bałaganem. Warto więc pamiętać o zasadzie mówiącej o tym, że więcej niż dwie czcionki to zdecydowanie za dużo. Jedna może być wykorzystana do stworzenia sloganu reklamowego, a druga do informacyjnej części ulotki. Warto przy tym pamiętać, że ta druga musi być możliwie jak najbardziej czytelna.

Po drugie – jasno określony cel

Nie od dziś wiadomo, że skuteczna ulotka reklamowa ma spełniać ściśle określone funkcje, a słowo „reklamowa” wydaje się mieć w takim przypadku kluczowe znaczenie. Ulotka w stu procentach informacyjna może być wyjątkowo czytelna, nie powinno nas jednak zaskakiwać to, że rzadko odnosi pożądany skutek. Informacja w świecie reklamy jest ważna i myli się ten, kto jej nie docenia, jednak już na etapie informowania powinno się robić wszystko, aby skłonić potencjalnego klienta do działania. Najlepiej działa w takim wypadku obietnica korzyści nawet, jeśli obie strony mają świadomość tego, że są one jedynie symboliczne. Czysta informacja nie jest przekazem reklamowym, dlatego nie zapewni oczekiwanego sukcesu.

Jak zrobić ulotkę reklamową

Osoby, które tworzą ulotki reklamowe z myślą o promocji wizerunkowej, powinny w szczególny sposób dbać o jej jakość. Warto więc pamiętać, że jakość samej ulotki wcale nie pozostaje bez znaczenia, a wysokiej klasy zdjęcia i realizacje tworzą przekonanie, że mamy do czynienia z rzetelnym i zasługującym na polecenie adresatem treści.

Warto też pamiętać o tym, że choć korzyści finansowe znakomicie wpływają na klienta, ich stosowanie ma sens jedynie wtedy, gdy pamięta się o zachowaniu umiaru. Jeśli więc manewruje się wyłącznie korzyścią finansową, można odnieść skutek stojący w sprzeczności z zamierzeniami. W przypadku pewnych produktów oraz usług takie działanie może sugerować przede wszystkim niską jakość, a więc robić to, czego twórca ulotki reklamowej powinien chcieć unikać w pierwszej kolejności. Jeśli więc w samym komunikacie nie ma potwierdzenia tego, że to my jesteśmy liderem branży, niewielka jest szansa na to, że ktokolwiek nam w to uwierzy.

Po trzecie – spójna identyfikacja wizualna

Bardzo często można odnieść wrażenie, że przez samych swoich twórców ulotka jest traktowana jako swego rodzaju twór niezależny. Osoby, które odpowiadają za wizerunek marki zdają się zapominać o tym, że one same wypracowały już elementy będące jej wyróżnikami. Często są to zarówno fonty, jak i kompozycje kolorystyczne. Odbiorca ulotki reklamowej może być więc zdumiony, że teraz nie ma z nimi do czynienia.

Po czwarte – treść przede wszystkim

Ulotka nie jest drukiem nieistotnym. Jeśli mamy oddać ją do druku z błędami, najlepiej od razu zrezygnować z jej tworzenia.

kontakt@wielodruki.pl