Co ma w zanadrzu 2017 rok dla digital marketerów? Wiemy, że myślisz o tym, tak jak powinieneś. Wyczarowaliśmy siedem przewidywań dotyczących marketingu cyfrowego na rok 2017, które przejrzymy w grudniu, aby sprawdzić, czy mieliśmy rację...
Oto 7 przewidywań dla marketingu cyfrowego w 2017 roku
W zeszłym roku małe zmiany w świecie cyfrowym miały duży wpływ na marketerów. Gdyby 2016 był superbohaterem jego podstawowym źródłem obrony byłoby blokowanie reklam. Cyfrowy 2016 rok zmusił nas, marketerów, do stania się bystrzejszymi. Odkryliśmy na nowo to, czego powoli uczyła nas era mediów społecznościowych. Konsumenci cenią przejrzystość i emocjonalne połączenia przed dokonaniem sprzedaży lub przyjęciem idei.
BIG DATA
Data lub Big Data jest jedną z błyszczących gwiazd 2016 roku, której światło będzie tylko jaśniejsze w nadchodzącym roku. Koncepcja big data, mówiąc najprościej, to poznanie swojego klienta (a nie tylko myślenie, że się wie). Dlaczego Twoi obecni klienci korzystają z Twoich usług? Jakie problemy dla nich rozwiązujesz? Posiadanie opartych na danych odpowiedzi na te pytania pozwoliło nam przewidzieć zachowania użytkowników, skierować się do konkretnych grup konsumentów i prognozować dokładniejszy raport sprzedaży użytkowników. W 2017 roku ta praktyka tylko zyska na trakcji. Farmy danych wyskoczyły, aby dać ci mikro wgląd w twoją obecną bazę klientów. Co więcej, da to więcej szczegółów do kierowania na przyszłych konsumentów, jak również.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Kolejnym wyzwaniem dla marketerów, w tym minionym roku, jeśli chodzi o dane, było pokazanie wartości niebezpośrednich odpowiedzi. Wiesz, wskaźniki oglądania wideo, udziały w poście na blogu lub nawet utracony odwiedzający stronę internetową, który nie przekształcił się w bezpośrednią sprzedaż. Wszystkie te rzeczy były ogromnymi wyzwaniami podczas udowadniania wartości kampanii cyfrowej. W 2017 roku marketerzy ponownie zostaną pociągnięci do odpowiedzialności, wraz ze wzrostem wszechobecności. W tym roku przewidujemy, że sformalizowane pomiary i standardy będą egzekwowane w celu udowodnienia sukcesu kampanii. O kampaniach cyfrowych nie należy już myśleć jako o narzędziu do przyciągania uwagi, ale zamiast tego o narzędziu, które pomaga napędzać wzrost finansowy organizacji.
ADS NATIVE
Wiemy już, że rok 2016 został uzbrojony w moc blokowania reklam. Marketerzy dostrzegli tę linię obrony i przeciwdziałali reklamom natywnym lub treściom reklamowym, które pasują do jego otoczenia. Idą one pod wieloma nazwami, takimi jak treści sponsorowane lub promowane, ale na końcu to sprytnie umieszczone treści, które nie przerywają doświadczenia użytkownika. Przewidujemy, że rok 2017 będzie wymagał od nas bycia bardziej sprytnym. Nie będzie już ideałem Buzzfeed listicle (nadal są dobre, ale możemy zrobić coś lepszego) konsumenci będą znudzeni byciem karmionym tego typu treściami. Więc kopcie głęboko!
RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA
Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna rządziła w 2016 roku! Pokemon Go pokazał nam drogę. Dla wszystkich, którzy po prostu myśleli, że to gra, przegapili ogromną okazję, aby dowiedzieć się, jak wykorzystać tę funkcję w przyszłych taktykach marketingowych. Związek druku (lub marketingu fizycznego) i rozszerzonej rzeczywistości sprawia, że rzeczy są naprawdę interesujące. Konsumenci żyją dla doświadczeń. Ten trend będzie tylko rósł w nadchodzących latach. Jeśli twoje plany obejmują rozszerzoną lub wirtualną rzeczywistość w połączeniu z big data, jesteś dwa lata do przodu, więc do zobaczenia w 2019 roku.
VIDEO
Wideo zrobiło to po raz kolejny. Zabiło gwiazdę radiową, a teraz zmasakrowało słowo pisane w przestrzeni cyfrowej. Próbujesz obrandować wiadomość? Umieść go w wideo, to będzie trwać dłużej. Użytkownicy oglądają i udostępniają więcej filmów niż kiedykolwiek wcześniej. Wraz ze wzrostem aplikacji i ułatwieniem edycji i użytkowania, zobaczymy więcej marketerów tworzących filmy do dystrybucji na mniejszą skalę (myśl made for social -- nie TV) Popularne funkcje czatu, które również mocno zaistniały w 2016 roku, będą wspomagane przez wideo w nadchodzącym roku. Firmy przyjmą również usługę wideo, która umożliwia interakcje w czasie rzeczywistym i zaplanowane, aby pomóc w kwestiach konsumenckich.
INFLUENCER MARKETING
Cyfrowy rok 2016 zrodził również wzrost influencera do głównego nurtu marketingu. Wiele firm przyjmuje tę metodę, aby stworzyć bardziej angażujące doświadczenia marki. Ten trend będzie tylko wzmacniany w 2017 roku. Przewidujemy, że influencer marketing będzie obejmował nie tylko influencerów promujących produkty, ale także firmy będą tworzyć unikalne lub VIP-owskie doświadczenia dla konsumentów wchodzących w interakcję z marką. To nie tylko wykorzysta cyfrowy zasięg influencera, ale wszystkich obecnych na miejscu, w czasie rzeczywistym. Influencer marketing powinien być nie tylko myślany jako jeden do jednego, może to być również wydarzenie, że wiele wpływowych osób w Twojej branży uczestniczyć. Wykorzystaj, użyj tego, co wiesz, aby stworzyć coś innego w 2017 roku.
MOBILNA
Każdy ma takie urządzenie, na pewno słyszałeś. Cyfrowy 2017 rok przyniesie wszystkie urządzenia mobilne na pierwszy plan, czyniąc mobile pierwszym punktem dostępu do interakcji online. Co to oznacza dla nas marketerów to, posiadanie cyfrowej obecności gotowej na urządzenia mobilne. Marketerzy będą musieli myśleć o mobile first then desktop, zmiana, która jest powszechnie przyjęta. Czym różni się mobilne doświadczenie online od tradycyjnej strony internetowej? Czy w ogóle powinna być jakaś różnica? Wszystkie te pytania będą musiały zostać zbadane podczas przygotowań do 2017 roku. Podsumowując, marketing cyfrowy w 2017 roku będzie wyzwaniem dla nas, aby wyróżnić się w cyfrowej erze marketingu. I będzie to tylko coraz większe wyzwanie. Nasza rada dla Ciebie - bądź odważny. Nie ma czegoś takiego jak popełnianie błędów (tylko koszty z nimi związane). Stań się kreatywny. Potrzebujesz pomocy w zaplanowaniu swojego 2017 roku? Zapytaj nas! Wypróbuj te początkowe wskazówki.