Ulotki: nic nie dająca reklama czy potencjał, który jest niedoceniany?

Ulotki: nic nie dająca reklama czy potencjał, który jest niedoceniany?

Pokolenie naszych dziadków do dzisiaj podkreśla, jak wielką moc miał papier. Ludzie powszechnie czytali gazety, robiąc to od deski do deski. Dlatego potężną gałęzią marketingu były reklamy w prasie, wizytówki i ulotki. Dzisiaj, kiedy cyfryzacja zatacza coraz szersze kręgi, ulotki nie mają już tak wielkiego znaczenia. Przedsiębiorcy mają do nich coraz więcej dystansu, a potencjalny odbiorcy niechęci.

Czy w związku z tym warto nadal inwestować w ulotki? Bez wątpienia należy absolutnie porzucić pomysł wrzucania ulotek reklamowych do skrzynek pocztowych mieszkańców. Nigdy bowiem nie wiemy do kogo tak rozprowadzana ulotka trafi. Nie da się w związku z tym w żaden sposób określić grupy docelowej. Co więcej, nie można również sprawdzić ile osób ulotkę przeczytało, a w ilu przypadkach trafiła ona do kosza. Ulotek nie należy również rozdawać przypadkowo spotkanym na ulicy osobom. W takiej sytuacji również nie wiemy do kogo ulotka trafia, a ile z nich wyląduje za chwilę w najbliższym koszu na śmieci.

Nawet wydrukowanie tysiąca ulotek i rozprowadzenie ich na ulicy może nie dać określonego efektu. To bez wątpienia pieniądze wyrzucone w błoto. Nie jest dobrym rozwiązaniem rozdawanie ulotek byle jakich. Oczywiście można postawić na czarno – białe ulotki informacyjne drukowane w domowym zaciszu, ale tak wyglądające ulotki raczej nie zrobią dobrego wrażenia. Nie jest jednak dobrym pomysłem drukowanie mnóstwa dwustronnych ulotek na błyszczącym papierze o standardowym formacie. Zobaczmy teraz, co warto zrobić, jeśli chcemy postawić na ulotki przynoszące oczekiwany efekt. Ulotka doskonale sprawdza się w sprzedaży wysyłkowej. I nie ma tu znaczenia czy chodzi o naprawdę daleki dystans, czy tylko dowód pizzy w obrębie danego miasta.

Dobra ulotka reklamowa

Trzeba jednak pamiętać, że dobra ulotka to taka, która dopasowana jest do grupy odbiorców. Jeśli ma trafiać do grupy studentów, najlepiej postawić na luźną ulotkę, której treść jest dynamiczna. Powinna ona podkreślać, że pizza jest nie tylko smaczna, ale również tania. Jeśli natomiast zajmujemy się dowozem dań na bankiety, ulotki powinny prezentować się zdecydowanie bardziej luksusowo. Jeśli prowadzimy restaurację, która organizuje catering na przyjęcia weselne czy inne tego rodzaju uroczystości, warto między daniami umieścić ulotkę mówiącą o tym, kto dostarczył jedzenia. Zawsze w takim wypadku jest szansa, że wśród gości będą Ci, których zainteresują reklamowane usługi. Dzięki ulotce szybko będą mogli do nas trafić.

Decydując się na nawiązanie współpracy B2B na przykład z siecią hotelową, można w pokojach hotelowych zostawić po kilka bądź kilkanaście ulotek. Hotel doskonale wie, kim są jego klienci. Jeśli więc ulotka zniknie, będzie to najlepszy znak, że nasza oferta wzbudziła zainteresowanie danego klienta. To rozwiązanie zdecydowanie lepsze niż rozdawanie ulotek na ulicy, ponieważ dostarcza również informacji na temat klienta. Koniecznie trzeba również pamiętać o tym, że ulotka ma być spójna z wizerunkiem firmy. Stawiając na ciekawe elementy, warto sprawdzić, czy pojawiają się one również w innych materiałach dotyczących firmy.

kontakt@wielodruki.pl