10 wskazówek dotyczących projektowania idealnego baneru (i 10 rzeczy, których należy unikać!)

10 wskazówek dotyczących projektowania idealnego baneru (i 10 rzeczy, których należy unikać!)

Banery rolkowe są doskonałym narzędziem dla każdej firmy, która potrzebuje marketingu w podróży.

Są łatwe w transporcie, trwałe i całkowicie nadające się do ponownego użycia, co czyni je wielkim atutem, który można mieć jako część zestawu narzędzi marketingowych na targach lub wystawach.

Stanowią one również doskonałe stałe ekspozytory marketingowe na przyjęcia lub poczekalnie.

Projektowanie rolkowego bannera nie różni się tak bardzo od projektowania plakatu lub innego materiału marketingowego. Ale są pewne różnice, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia dzieł sztuki na większą skalę.

Oto 10 kluczowych rzeczy, które należy zrobić (i zdecydowanie należy unikać!) podczas projektowania banera rolkowego:

Zrób to!

1. Stwórz projekt w wysokiej jakości oprogramowaniu

Okładka banera w rolce o standardowej wielkości powinna mieć wymiary 800mm x 2000mm i rozdzielczość 300dpi (punktów na cal).

Mając to na uwadze, należy wybrać program do projektowania graficznego, który jest w stanie produkować wysokiej jakości pliki PDF, takie jak Adobe Photoshop czy Illustrator.

2. Projektowanie w CMYK

Tak jak w przypadku wszystkich drukowanych dokumentów, dzieło musi być wykonane przy użyciu profilu kolorów CMYK.

Pamiętaj tylko, aby wybrać odpowiedni profil kolorystyczny w swoim programie graficznym, zanim zaczniesz tworzyć swój obraz.

Jeśli spróbujesz przekonwertować plik graficzny po ukończeniu projektu, może się to skończyć niepożądanymi zmianami kolorów - co nie będzie dobrze wyglądało, jeśli będziesz używał określonych kolorów marki (patrz punkt 5 poniżej).

3. Zastanów się, gdzie zostanie użyty baner

Idealnie byłoby, gdyby widok na baner rolkowy był nieograniczony. Powinieneś widzieć cały baner od góry do dołu, więc możesz wykorzystać całą przestrzeń na banerze do wyświetlania swoich wiadomości i marki.

Jeśli jednak zamierzasz wyświetlać swój baner za biurkiem lub z tyłu stoiska wystawowego, mogą pojawić się obszary baneru, które są zasłonięte, więc będziesz musiał odpowiednio zaprojektować.

4. Czy należy używać kolorów markowych

Projekt Twojego baneru powinien idealnie pasować do wyglądu pozostałych materiałów marketingowych. Projektując, upewnij się, że stosujesz paletę kolorów, która odzwierciedla lub uzupełnia tożsamość Twojej marki.

5. Używaj czcionek, które można odczytać w całym pomieszczeniu. 5.

Twój baner będzie musiał być czytelny z całego pomieszczenia lub hali wystawowej, więc upewnij się, że wybierzesz czcionki, które są łatwe do odczytania i wystarczająco duże, aby były widoczne z daleka - jest to szczególnie ważne dla Twojego głównego przekazu i nazwy firmy.

6. Używaj wysokiej jakości obrazów i logotypów

Jak wspomniano wcześniej, Państwa baner musi być zaprojektowany w wysokiej jakości rozdzielczości, np. 300dpi. Obejmuje to również wszelkie obrazy i logotypy, których używasz w projekcie banera.

Przed zaimportowaniem obrazów do swojego projektu, sprawdź ich rozmiar i rozdzielczość w programie takim jak Photoshop.

Rozmiar obrazu powinien być fizycznym rozmiarem, który musi znajdować się na banerze (unikaj ręcznego rozciągania, ponieważ spowoduje to utratę jakości obrazu) i powinien wynosić 300 dpi, ale możesz uciec od używania obrazów w rozdzielczości 200 dpi, o ile nie oczekujesz, że ktoś zbliży się zbytnio do Twojego baneru.

Obrazy o niższej rozdzielczości mogą być zamazane lub pikselowane, gdy są oglądane z bliska.

7. Umieść swoje logo lub nazwę firmy na górze.

Na Zachodzie wszyscy uczymy się czytać od góry do dołu i od lewej do prawej, więc dobrze jest umieścić logo lub nazwę swojej firmy na górze baneru.

Generalnie najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie logo lub nazwy po lewej stronie lub na środku. Umieszczanie logo po prawej stronie zazwyczaj nie jest dobrym pomysłem.

8. Umieść swoje kluczowe przesłanie na poziomie oczu.

Ważne jest, aby mieć swoje kluczowe przesłanie na poziomie oczu, ponieważ to właśnie tam najprawdopodobniej przykujesz uwagę przechodzących ludzi, aby przyciągnąć ich do swojej przestrzeni.

Podziel swój baner na tercje i umieść swoją główną wiadomość na dole górnej tercji, lub na górze środkowej tercji.

9. W dolnej części umieść dane kontaktowe

Dobrym pomysłem jest umieszczenie danych kontaktowych gdzieś na swoim banerze rolkowym, zwykle w dolnej części.

Przynajmniej powinieneś zamieścić stronę internetową swojej firmy, ale wraz z numerem telefonu, adresem e-mail i ikonami mediów społecznościowych to również dobry pomysł, aby upewnić się, że ludzie wiedzą, jak się z Tobą skontaktować po opuszczeniu imprezy lub Twojego lokalu.

10. Zrób korektę

Tak jak w przypadku wszystkich drukowanych dokumentów, niezwykle ważne jest, aby przed wysłaniem dokumentu do druku dokładnie przeczytać cały tekst.

Wyobraź sobie, że wszystkie wspaniałe potencjalne wskazówki, które mógłbyś stracić, gdyby Twój numer telefonu był krótszy od cyfry na Twoim banerze rolkowym?

Poproś kogoś z firmy, aby sprawdził pisownię i informacje na Twoim banerze, a także sam go poprawił - Twój mózg łatwo wymyśli to, co uważa, że powinien widzieć, więc możesz łatwo przegapić błędy w pisowni.

Nie rób tego!

1. Nie projektuj go przy użyciu programu Microsoft Word lub PowerPoint.

Jak wspomniano powyżej, musisz stworzyć swój projekt w oprogramowaniu, które pozwoli na uzyskanie wysokiej jakości wydruków.

Popularne programy takie jak Microsoft Word lub PowerPoint nie są w stanie stworzyć wysokiej jakości dokumentów niezbędnych do projektowania banerów rolkowych, więc unikaj ich za wszelką cenę!

2. Nie zapomnij dodać spadu

Wszystkie drukowane dokumenty muszą mieć "krwawienie" ... a banery rolkowe nie różnią się od siebie.

Podczas projektowania należy pamiętać o dodaniu 3 mm obramowania wokół wszystkich krawędzi projektu, aby obrazy i kolory, które uderzają w krawędź strony, przelewały się (lub spływały) z jej krawędzi. Dzięki temu po przycięciu baneru do wymaganego rozmiaru nie będzie żadnych brzydkich białych szczelin.

3. NIE UŻYWAJ obrazów zapisanych w Internecie.

Wszystkie zdjęcia zawarte w banerach rolkowych powinny mieć około 200-300dpi.

Obrazy zapisane w Internecie mają zazwyczaj tylko 72 dpi, co jest zdecydowanie zbyt niską rozdzielczością, aby mogły być wykorzystane w druku, nie wspominając już o wydruku tak dużego przedmiotu!

Użycie obrazów zapisanych w Internecie w projekcie banera rolkowego spowoduje, że obrazy będą niewyraźne lub w pikselach, które będą wyglądały nieprofesjonalnie i nieestetycznie.

4. NIE używaj zdjęć innych osób

Oprócz korzystania z obrazów wysokiej jakości, ważne jest, aby sprawdzić, czy masz pozwolenie na korzystanie z obrazów w swoim projekcie.

Darmowe zdjęcia stockowe są świetną opcją w przypadku, gdy nie możesz wykonać własnych lub nie możesz uzyskać zezwolenia na wykorzystanie zdjęć.

5. NIE UŻYWAJ zapracowanego tła

Jeśli chcesz użyć obrazu lub wzoru jako głównego tła na swoim banerze, spróbuj wybrać taki, który nie jest zbyt zajęty lub przytłaczający.

Dodanie kolorowej nakładki na obrazek lub umieszczenie tekstu w ramkach to prosty sposób na wykorzystanie obrazu jako tła, bez zagubienia lub przepełnienia tekstu.

6. NIE kumuluj zbyt wielu słów

Układ Twojego projektu powinien być przyciągający wzrok, prosty i czytelny.

Pamiętaj, że Twój baner ma za zadanie przyciągnąć uwagę przypadkowego przechodnia, jak nagłówek gazety. Ogranicz informacje do minimum i wykorzystaj towarzyszącą mu literaturę, taką jak broszury lub ulotki, aby uzyskać więcej informacji w razie potrzeby.

7. Nie używaj małych czcionek

Rolkowe banery mają być oglądane z dużej odległości. Wszędzie w odległości 5 stóp lub nawet w całym pomieszczeniu, więc unikaj stosowania naprawdę małych rozmiarów czcionek w dowolnym miejscu na banerze.

Zalecamy pozostawienie całego tekstu w projekcie na minimum 100pt, aby zapewnić czytelność tekstu z dużej odległości.

8. Nie używaj więcej niż 3 czcionek

Ważne jest również, aby ograniczyć do minimum stosowanie różnych stylów czcionki.

W idealnej sytuacji wystarczą 2 czcionki, aby stworzyć wrażenie wizualne i pomóc stworzyć hierarchię, nie wyglądając na zbyt wybredne lub zagmatwane. 3 różne czcionki byłyby absolutnym maksimum.

Oto kilka przykładów świetnych fontów, jeśli szukasz inspiracji.

9. Nie umieszczaj tekstu zbyt blisko dna.

Pamiętaj, że klienci najprawdopodobniej będą stać w pozycji stojącej podczas oglądania Twojego baneru rolkowego, więc unikaj umieszczania tekstu zbyt blisko dna baneru.

Jeśli musisz umieścić tekst bezpośrednio na dole baneru, upewnij się, że używasz czcionki o rozmiarze wystarczająco dużym, aby można było go łatwo odczytać na stojąco. Alternatywnie możesz użyć mniej ważnych obrazów lub elementów graficznych do wypełnienia przestrzeni.

10. Nie przejmuj się zbyt dużą ilością białego miejsca

Włączenie białej przestrzeni do swojego projektu jest dobrym pomysłem - więc nie martw się, jeśli czujesz, że jest za dużo pustej przestrzeni.

Biała przestrzeń daje oczom czytelnika czas na odpoczynek, sprawiając, że Twój baner jest łatwiejszy do zrozumienia lub wbija się w jego umysł.

Kiedy już zaprojektujesz swój baner rolkowy, przeczytaj wszystkie informacje i zapisz plik w wysokiej jakości formacie PDF - jest gotowy do druku!

kontakt@wielodruki.pl