Jak zmaksymalizować sukces wydarzenia dla klientów
Sportowcy nie zatrzymują się po zakończeniu zawodów
W moim ostatnim artykule mówiłem o znaczeniu przygotowań, zarówno dla sportowców, jak i dla klientów. W obu przypadkach łatwo byłoby pomyśleć, że koniec imprezy to okazja do zasłużonego odpoczynku! Nic bardziej mylnego. Po zawodach sportowcy muszą się rozciągnąć i ochłonąć. Muszą uzupełnić utraconą energię. Muszą także omówić przebieg zawodów. Bardzo podobnie jest w przypadku, gdy właśnie zorganizowałeś spotkanie z klientem.
Koniec spotkania z klientem oznacza początek wielu nowych zadań
Chcesz mieć pewność, że osiągniesz jak najlepsze wyniki z imprezy dla klientów. Oznacza to, że po wyjściu gości jest wiele do zrobienia. Oto cztery zadania, na których powinieneś się skupić w tym momencie.
Komunikacja z uczestnikami
Pamiętaj, aby podtrzymać dialog z każdym, kto przybył na imprezę. Oto niektóre z wiadomości, które powinieneś wysłać:
- Podziękuj uczestnikom za udział
Przypomnij im o kluczowych tematach, które zostały poruszone podczas spotkania
Prześlij dodatkowe materiały uzupełniające tematy poruszone podczas wydarzenia
Prześlij przydatne studia przypadków
Upewnij się, że na końcu każdej wiadomości znajduje się wezwanie do działania. Może to być prośba o dołączenie do Twojej listy mailingowej lub o kontakt w celu uzyskania dalszych informacji na dany temat. Kiedy masz już to wszystko w ręku, czas przejść do następnego zadania.
Przekazanie informacji zespołowi sprzedaży
Porozmawiaj z każdym członkiem zespołu, który uczestniczył w wydarzeniu. Jakie były informacje zwrotne? Z kim rozmawiali? Jakie są możliwości sprzedaży? Czy są jakieś konkretne działania, które należy podjąć z potencjalnymi klientami i klientami? Po tym powinieneś być w stanie stworzyć listę działań sprzedażowych. To naturalnie prowadzi Cię do trzeciego zadania.
Kontynuacja działań z klientami i prospektami
Upewnij się, że skontaktowałeś się z wszystkimi, z którymi obiecałeś. Podczas rozmów na imprezie, ludzie mogli prosić o spotkanie, próbki, studia przypadków lub inne konkretne informacje. Ważne jest, abyś odpowiedział na te prośby bezzwłocznie. Drugi etap follow-up dotyczy osób, którym niczego nie obiecywałeś. W dalszym ciągu powinieneś śledzić te osoby, oferując im pomoc. Ewentualnie możesz wysłać konkretne informacje i zasoby w wyniku rozmowy, którą odbyłeś. Jest jeszcze jedno zadanie, które powinieneś wykonać.
Nagłośnienie wydarzenia
Upewnij się, że poinformujesz wszystkich o wydarzeniu. Chcesz wygenerować wokół niego szum. Być może uda Ci się zamieścić informację o wydarzeniu w magazynach branżowych lub lokalnej prasie. Z pewnością powinieneś mówić o nim na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Pomoże to osobom nie biorącym udziału w spotkaniu lepiej zrozumieć wartość Twojej firmy. Sprawi to również, że więcej osób będzie chciało wziąć udział w kolejnym wydarzeniu. To prowadzi mnie do ostatniego punktu tego artykułu.
Jest jeszcze jeden, ostatni, ważny punkt działania, który powinieneś wykonać
Zacznij planować swoje następne wydarzenie. Marketing i sprzedaż w ten sposób nie powinny być jednorazową okazją. Osiągniesz lepsze wyniki, jeśli będziesz miał regularny program wydarzeń. Zobaczysz wzrost liczby uczestników i dalszych możliwości, jeśli ustalisz harmonogram wydarzeń.
Pamiętaj o lekcji dla sportowców
Koniec to dopiero początek.... Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii na temat organizowania wydarzeń dla klientów*.
- Czy rozważałeś organizację eventów dla klientów w celu promocji swojej firmy?
Trzy kluczowe kwestie, które należy rozważyć przed rozpoczęciem imprezy dla klientów
Jak zmaksymalizować sukces imprezy dla klientów?
- — PS Jeśli chcesz poprawić swoje wyniki w sprzedaży druku, pobierz bezpłatną listę kontrolną "Eight Essential Print Sales Activities" już teraz na http://profitableprintrelationships.com/eight-essential-print-sales-activities/. Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Views from the print buyer", pełen pomysłów na to, jak skutecznie sprzedawać druk.