Czy sprzedaż proaktywna może prowadzić do możliwości upsell?

Czy sprzedaż proaktywna może prowadzić do możliwości upsell?

Oto jak pewna firma zarobiła mnóstwo pieniędzy na druku

Ta firma nie była właściwie firmą poligraficzną. Była to firma wydawnicza, która miała wielu klientów reklamowych w branży sprzętu muzycznego. Firma wydawnicza wiedziała, kiedy wszystkie targi mają się odbyć. Łatwo było im sprawdzić, którzy z ich klientów byli wystawcami. Miesiące przed każdym pokazem wydawnictwo kontaktowało się z odpowiednimi klientami, przypominało im o zbliżającym się pokazie i sprawdzało, jakich druków mogą potrzebować na ten pokaz. W ten sposób sprzedawali bardzo dużo druków.

Witamy w świecie sprzedaży proaktywnej

Sprzedaż proaktywna to technika, w której firmy przewidują potrzeby swoich klientów. W powyższym przykładzie firma wydawnicza pomyślała o potrzebach swoich klientów w zakresie druku, zanim zrobili to klienci. Pomogli swoim klientom zorganizować wszystko w odpowiednim czasie. Co najważniejsze, jeśli praktykujesz sprzedaż proaktywną, masz większe szanse na zdobycie tej pracy. Klient prawdopodobnie zostawiłby ten rodzaj druku do ostatniej chwili. Wtedy może nie zadzwonić do Ciebie: może rozejrzeć się za dostawcą, który może zaoferować najniższą cenę i najszybszy termin realizacji. Bardzo dobrze, że może to być Twoja konkurencja.

Proaktywna sprzedaż może również przyczynić się do zwiększenia ilości wydruków

Jeśli firma pozostawia planowanie wystawy do ostatniej chwili, może zdecydować się nie zamawiać w ogóle druku. Może zdecydować, że nie ma wystarczająco dużo czasu, aby zorganizować wszystkie drukowane zabezpieczenia, o których pomyśleli w ostatniej chwili. Proaktywna rozmowa sprzedażowa może nawet przekonać klienta do zamówienia większej ilości materiałów drukowanych niż planował. Czy potrzebują nowego stoiska wystawowego? Czy może wypróbować nowe materiały reklamowe? Rozmowa telefoniczna z dużym wyprzedzeniem oznacza, że klient ma czas na rozważenie tych nowych pomysłów. Ma również czas na wprowadzenie ich w życie.

Klientom łatwiej jest sprzedawać druk proaktywnie

W większości firm zdarzają się sytuacje, kiedy wiedzą, że będą potrzebować materiałów drukowanych. Często jest to łatwe do sprawdzenia:

    Wydarzenia, w których klient bierze udział Pora roku, w której klient prowadzi kampanię marketingową premiery nowych produktów Harmonogramy wysyłek Sprzedaż

Możesz być zaskoczony, jak niewiele firm planuje tego typu wydarzenia.

Oto trzy kroki, które pozwolą Ci zacząć sprzedawać proaktywnie

    Skoncentruj się na klientach, którzy są najsłabiej zorganizowani Zbadaj wydarzenia, które wpływają na ich zakup materiałów drukowanych Stwórz harmonogram rozmów telefonicznych wokół tych wydarzeń

Teraz możesz czerpać zyski z proaktywnej sprzedaży tak samo, jak firma wydawnicza. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii o tym, jak zwiększać sprzedaż:

    Czy sieć klientów może prowadzić do możliwości zwiększenia sprzedaży? Czy sprzedaż proaktywna może prowadzić do możliwości zwiększenia sprzedaży? Podwyższanie ceny dla obecnych klientów za pomocą opcji uaktualnienia Wykorzystanie ankiet wśród klientów do zwiększenia sprzedaży

- — P.S. Jeśli chcesz poznać więcej pomysłów na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi klientami, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć powszechnych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Opinie nabywcy usług poligraficznych", pełen pomysłów na skuteczną sprzedaż druku.

kontakt@wielodruki.pl