Dobry brief projektowy jest kluczem do projektowania graficznego

Dobry brief projektowy jest kluczem do projektowania graficznego

Pobierz rozwiązanie projektowe, które chcesz z przejrzystym briefem projektowym
Niezależnie od tego, czy chcesz zlecić projektantowi graficznemu stworzenie logo, twórcy strony internetowej, czy artyście, który stworzy okładkę książki, inwestując trochę czasu i pisząc jasny brief, zaoszczędzisz czas i pieniądze w nieporozumieniach i korektach.

Co to jest brief projektowy?
Brief jest Twoją instrukcją dla projektanta, zawierającą to, czego oczekujesz, oraz termin realizacji. Chcesz zawrzeć w nim szczegóły, które pomogą projektantowi poznać Twój biznes, markę i etos, bez dodawania zbyt wielu rozpraszających informacji.

Co powinien zawierać brief?
Otwórz swój brief projektowy z podsumowaniem Twoich wymagań i dołącz następujące elementy:

- nazwę Twojej firmy

- Opis Twojej działalności, wraz z podstawowymi celami i sposobem, w jaki brief odnosi się do nich.

- Proszę opisać swoją grupę docelową. Ile oni mają lat? Jaki jest ich preferowany kanał medialny i jak się z nimi komunikujesz?

- Kim są Twoi główni konkurenci? Jaki jest Twój stosunek do nich? Czym się różnisz?

- Jaki obraz chcesz przedstawić? Zabawny, młody, profesjonalny?

- Czy projekt ma dołączoną "najbardziej pożądaną odpowiedź"? Jeśli tak, to co to jest? Skąd będziesz wiedział, czy jest udany?

- Zawierają kolory, układy i grafiki, które lubisz, aby projektant mógł wykorzystać jako punkt wyjścia, ale pozostawiają wystarczająco dużo przestrzeni twórczej, aby zrobić na Tobie wrażenie.

- Podaj harmonogram pracy. Określ, kiedy będą wymagały tego projekty i poprawki, w jaki sposób zgodzisz się na zmiany w briefie, kiedy zostaną dokonane płatności i kiedy zgodzisz się na dodatkową opłatę.

Jak napisać brief.
Teraz wiesz, co należy zawrzeć w briefie firmowym, tworzenie go staje się o wiele łatwiejsze. Zacznij od odpowiedzi na powyższe pytania w formie tabeli lub notatki. Daj sobie tyle samo czasu na stworzenie briefu, ile na napisanie oferty.

- Oczyść swój umysł i biurko z elementów rozpraszających uwagę.

- Zamień swoje notatki na pełne zdania. W tym momencie nie przejmuj się literowaniem, gramatyką ani klarownością. Skoncentruj się na tym, aby upewnić się, że uwzględniłeś wszystko, co projektant może potrzebować do zrozumienia i wypełnienia briefu.

- Po przygotowaniu szkicu, przyjrzyj się każdemu zdaniu i upewnij się, że jest ono łatwe do zrozumienia. Podziel kawałki informacji na krótsze zdania. Przeczytaj je na głos. Postaraj się znaleźć najprostszy sposób powiedzenia tego, co chcesz, nie tracąc przy tym ważnych szczegółów.

- Poproś kogoś, kto rozumie biznes i krótkie wymagania, aby przeczytał brief i wziął pod uwagę wszelkie komentarze. Mają one pomóc Twojej firmie jak najlepiej wykorzystać kontrahentów, a nie krytykować Cię.

- Teraz niech ktoś, kto nie jest osobą mającą dostęp do informacji poufnych, przeczyta je i sprawdzi, czy są one jasne i czytelne. Wdrażaj wszelkie zmiany, które musisz wprowadzić, aby upewnić się, że ktoś niezaznajomiony z Twoją branżą może zrozumieć brief za pierwszym razem.

- Daj to projektantowi i porozmawiaj z nim, aby po przeczytaniu wyjaśnił mu, co według niego chcesz zrobić. Wyjaśnij wszelkie zmiany na piśmie, zanim zatwierdzisz je do rozpoczęcia pracy nad briefem.

Ogólnie rzecz biorąc, im więcej informacji można dać projektantowi, tym bardziej produktywne będą one i tym szybciej mogą dostać się do rozwiązania projektowego, którego potrzebujesz.

kontakt@wielodruki.pl