Rewolucja cyfrowa - 20 lat młodości

Rewolucja cyfrowa - 20 lat młodości

Napisany przez Jeffa Jacobsona Prezes, Globalne Operacje Komunikacji Graficznej, Xerox Corporation To niesamowite, że minęło już 20 lat od wprowadzenia druku cyfrowego, a jednak trudno sobie wyobrazić naszą branżę bez niego. Bez wątpienia technologia cyfrowa zmieniła druk w sposób, którego nikt nie mógł się spodziewać w 1993 roku. Miałem zaszczyt obserwować te zmiany z różnych perspektyw - od czasów mojej pracy w Kodak Polychrome Graphics, Kodak, Presstek - a teraz w Xerox, gdzie żyjemy i oddychamy technologią cyfrową. Druk cyfrowy i offsetowy znalazły sposób na współistnienie, co jest korzystne dla dostawców usług poligraficznych, którzy poczynili znaczne inwestycje w technologię. Wszyscy wiemy, że istnieją zastosowania, które są bardziej odpowiednie dla druku cyfrowego i vice versa. Interesujące jest obserwowanie współistnienia druku cyfrowego z dzisiejszymi multimedialnymi kampaniami marketingowymi. Nie jest zaskakująca rola druku w zwiększaniu zasięgu i wpływu komunikacji. Badania wykazały na przykład, że ludzie postrzegają drukowany marketing jako "najbardziej godny zaufania" spośród kanałów medialnych. Druk tworzy emocjonalne więzi i wywołuje niezapomniane wrażenia w tym pędzącym, zawsze dostępnym świecie. A aplikacje drukowane cyfrowo podsycają te więzi dzięki spersonalizowanym komunikatom, kolorowym grafikom i innowacyjnym podłożom. Wątpliwe przetrwanie druku zostało zastąpione ponownym skupieniem się na jego znaczeniu: książki w twardej oprawie są znowu poszukiwane, albumy fotograficzne są gorącym towarem, a sprzedawcy kartek okolicznościowych w Internecie uzupełniają swoją ofertę o wersje drukowane. To wszystko jest korzystne dla branży i, co ważniejsze, świadczy o głębokim wpływie druku cyfrowego. Co czeka nas w ciągu następnych 20 lat? Przewiduję więcej tego samego. Druk będzie nadal ewoluował i odpowiadał na wymagania wymagającego rynku. Aby to osiągnąć, musi być inteligentny, intuicyjny i inspirujący - a druk cyfrowy sprawi, że to wszystko będzie możliwe.

kontakt@wielodruki.pl