Jak zaprojektować podręcznik szkoleniowy
Na szczęście dawno już minęły dni szkolenia w stylu "Death by PowerPoint", a sesje są teraz mocno skoncentrowane na osobie uczącej się, dostarczanej w oparciu o aktywność. Zajęcia indywidualne, w parach i w grupach, gdzie w samym sercu moich zajęć, w wyniku nauki dla mojego PGCE. To sprawia, że sesja szkoleniowa jest o wiele przyjemniejsza i bardziej efektywna, ale jednocześnie zwiększa nakład pracy nauczyciela. Niektóre krótkie kursy zmieniają się jednak rzadziej, dlatego też zasoby mogą być wykorzystywane bez konieczności odświeżania informacji lub dostosowywania się do indywidualnych potrzeb ucznia w miarę postępów kursu. W tych przypadkach, posiadanie specjalnie przygotowanego podręcznika zaprojektowanego i wydrukowanego tak, aby towarzyszył czynnościom sesyjnym, jest doskonałym sposobem na poprawę uczenia się, zwiększenie profesjonalizmu i dodanie wartości klientowi/uczącemu się.
Może to być całkiem opłacalne posunięcie, mniej niż 1 funt za broszurę, jeśli byłeś w stanie zamówić je masowo. Jest to koszt, który może być łatwo wchłonięty w opłatę klienta lub budżet szkoleniowy, ale są pewne rzeczy do rozważenia, nawet jeśli masz zewnętrzną firmę wygenerować projekt dla Ciebie. Unikniesz znaczącego bólu głowy i pomóc brief projektanta, jeśli wziąć pod uwagę te trzy rzeczy: Kto będzie go używał? Jeśli weźmiesz pod uwagę stylistykę, prawdopodobnie będziesz kierować się po części spójnością marki, szczególnie jeśli pracujesz dla prywatnego dostawcy szkoleń. Jest to oczywiście ważne, ale nie należy tracić strony użytkownika. Możesz zachować swoją tożsamość marki i nadal dostosowywać projekt tak, aby zaangażować młodzież lub grupę dojrzałych profesjonalistów, odpowiednio do kursu.
Można szukać przykładów stylu, który chcesz, rozważyć uzupełniającą paletę kolorów i zapisać kilka słów kluczowych, aby pomóc projektantowi w tworzeniu dzieła sztuki, aby dopasować go do odbiorców. Jeśli masz przestrzeń, dodawanie w przeglądzie kursu i utrzymanie domu informacji może pomóc w przepływie kursu, jak uczący się mogą odnosić się do tego. W ten sposób można uniknąć przeciążenia informacją podczas wprowadzania. Jak będą z nich korzystać? Zasadą jest, że napiszą o tym w trakcie kursu, ale czy będzie to zeszyt z notatkami, czy będzie zawierał konkretne czynności lub instrukcje dotyczące zadań, czy też umieścisz w nim ocenę? Jest to ważne, ponieważ może to wpłynąć na układ. Jeśli jest jakieś pisemne ćwiczenie, musisz rozważyć, jak działają informacje i odpowiedzi na poszczególne strony. Pozwoli to uniknąć scenariusza, w którym uczący się pisze odpowiedź na odwrotnej stronie pytania, zmuszając go do przerzucania się tam i z powrotem w celu potwierdzenia pytania.
Oczywiście, możesz stworzyć taką sytuację, jeśli pasuje ona do danego ćwiczenia! W przypadku niektórych zadań grupowych warto stworzyć plakaty towarzyszące z notatkami, na których będą rozwiązywane obszary lub problemy, a wyniki końcowe zostaną zapisane w podręczniku. Co oni z tym zrobią? Czy jest to książeczka, którą przechowują, odnosząca się do czasu trwania kursu na dłuższym dystansie? Czy po ukończeniu strony z oceną i informacją zwrotną w ramach książeczki, przedstawią ją na końcu? Czy też będą musieli przekazać ją swojemu pracodawcy, aby wykazać się kompetencjami wynikającymi ze szkolenia wprowadzającego? Może to wpłynąć na to, co zawierasz i w jaki sposób zostanie on wydrukowany. Być może warto rozważyć użycie wkładek do ocen, aby zachować tę broszurę. Powinieneś również zadbać o to, by istniał przepływ pomiędzy zadaniami zawartymi w podręczniku a dyskusją podczas sesji, tak by podręcznik miał sens w przyszłości. Jeśli zachowują książeczkę, pamiętaj o podaniu swoich danych kontaktowych i zaproponowaniu dalszych kursów z tyłu książeczki, aby wracali po więcej! Jeśli uważasz, że jest to przydatne, zapoznaj się z naszym artykułem na najlepszych stronach internetowych poświęconych fotografii stockowej, aby pomóc Ci zaprojektować swój podręcznik.