7 Błędów, których należy unikać w projekcie graficznym

7 Błędów, których należy unikać w projekcie graficznym

Odkąd świat marketingu przeniósł się do Internetu, wiele osób przekonało się, że marketing drukowany nie jest już realnym sposobem na przyciągnięcie klientów. Może się to wydawać prawdą na pierwszy rzut oka, ale kopiąc nieco głębiej, przekonasz się, że marketing drukowany z pewnością się odradza.

Jednym z głównych powodów jego powrotu jest to, że miliony marketerów bombarduje przeglądarki internetowe reklamami. Spowodowało to, że ludzie ignorują falę po fali reklam, co prawie wydaje się być drugą naturą do nich. Co gorsza, klienci zmęczeni są stałą ekspozycją reklam, zwłaszcza gdy staje się ona zbyt natrętna.

Ile razy byłeś sfrustrowany zalewem reklam na YouTube, których nie można pominąć? W skrajnych przypadkach, zbyt wiele reklam może zrobić więcej szkody niż pożytku.

Z drugiej strony, marketing drukowany jest postrzegany jako bardziej godny zaufania sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów ze względu na jego skuteczność na Boomers i Millennials. W rzeczywistości, dane z MNI sugerują, że marketing drukowany będzie służył jako istotne narzędzie marketingowe w nadchodzących latach. W końcu młoda populacja uważa, że odłączenie się od sieci jest bardziej korzystne dla jej zdrowia fizycznego i psychicznego niż spędzanie zbyt wiele czasu w sieci.

Jako takie, ważne jest, aby graficy byli świadomi częstych błędów, których należy unikać podczas korzystania z tej strategii marketingowej. Teraz, gdy ludzie są gotowi do objęcia marketingu drukowanego, to do projektantów, aby utworzyć chwytliwe reklamy drukowane, które mogą przekształcić ołowiu do sprzedaży.

Przyjrzyjmy się bliżej 10 błędów marketingu drukowanego, które początkujący graficy powinni omijać.

1. Spadek minimalizmu

Dla początkujących może być kuszące wypełnienie całych odbitek tekstem lub projektami o różnych stylach czcionki i kolorach. Ale jest to częsty błąd.

Używanie zbyt wielu czcionek i odcieni może rozpraszać uwagę publiczności, powodując, że wiadomość jest źle interpretowana lub ignorowana. Aby temu zaradzić, nie obawiaj się używać białej przestrzeni na swoją korzyść.

Korporacyjne żonglerki świetnie wykorzystują tę technikę. Wystarczy spojrzeć na loga Facebooka, Amazona, FedExu i Twittera. Wszystkie one są proste, bezpośrednie i wykorzystują białą przestrzeń, aby wyróżnić swoją markę i przekaz.

2. Niewłaściwe użycie Kerning

Kerning opisuje ilość spacji pomiędzy dwoma literami, cyframi lub znakami. W przypadku niektórych czcionek kombinacja dwóch znaków może wydawać się nieczytelna, ponieważ nie znajduje się dokładnie przy ludzkim oku.

Kerning pomaga dostosować odstępy między tymi znakami, aby uzyskać bardziej przyjemny efekt, eliminując dyskomfort spowodowany niezręcznym siadaniem obok siebie znaków lub liter. Ponieważ Twoje ogłoszenie w druku powinno komunikować Twoją wiadomość bezpośrednio z get-go, opłaca się wygładzić zmarszczki i użyć prawego frontu.

Zwróć uwagę na skośne litery jak A lub V, lub te z krzyżykami jak T lub F. Użyte nieprawidłowo, mogą wyglądać na zagmatwane lub żartujące. Co ważniejsze, upewnij się, że używasz kerning tylko wtedy, gdy jest to konieczne, ponieważ może to zakłócić ogólny wygląd marki.

3. Nieprawidłowe komunikowanie się

Projektanci i właściciele firm muszą przekazać właściwą wiadomość za pomocą swojego ogłoszenia w druku. W związku z tym projektanci powinni brać sobie do serca instrukcje od właścicieli firm.

Niejasne instrukcje powinny być od razu wyjaśnione, bez względu na to, jak nieistotne mogą się wydawać. Nie ma nic gorszego niż reklama drukowana, która wychodzi źle, ponieważ może ona w końcu zaszkodzić reputacji marki. Opłaca się więc otworzyć linię komunikacji, aby upewnić się, że projektanci są na każdym kroku na tej samej stronie co klient.

4. Ignorowanie Wizji Klienta

Zawsze upewnij się, że trzymasz się tego, czego chce Twój klient, a nie Twojej kreatywnej wizji, która według Ciebie jest najlepszym projektem dla jego firmy. Pamiętaj: płaci się Ci za tworzenie tego, co klient ma na myśli, a nie za pomaganie mu w realizacji wizji, którą masz dla jego marki. Powstrzymaj się od zmiany ich instrukcji i wzięcia spraw w swoje ręce.

Ponownie, komunikacja jest kluczowa. Zapytaj klienta konkretnie o to, jak powinien wyglądać projekt, a także o jego zamierzony przekaz i wpływ.

5. Poleganie na zdjęciach giełdowych

Zdjęcia mają swoje miejsce w marketingu drukowanym, ale najlepiej jest ograniczyć ich wykorzystanie, ponieważ są one ogólne, niejasne i nieoryginalne. Ponadto, zdjęcia stockowe są powszechnie używane w pamięci w mediach społecznościowych, co może zaszkodzić reputacji marki. Zachowaj autentyczne i oryginalne zdjęcia, aby wywrzeć na nich większy wpływ.

6. Niejasno sformułowane reklamy (ang. Vaguely Worded Ads)

Unikaj używania brzęczących słów i języków, z którymi docelowi odbiorcy mogą nie być obeznani. Niejednoznaczne terminy lub zwroty mogą okazać się katastrofalne dla drukowanej kampanii marketingowej, ponieważ nie będą w stanie wysłać odpowiedniego komunikatu do klientów.

Zawsze bądź konkretny w swoim zamiarze. Jeśli klient chce prowadzić sprzedaż, oferując zniżki, upewnij się, że określiłeś, ile ludzie mogą zaoszczędzić. Zamiast rozliczać się z "oferujemy wspaniałe zniżki", powiedz "ciesz się 15% zniżką na wszystkie nasze produkty!". I dla jeszcze większego efektu, nie zapomnij użyć odpowiednich kolorów, aby Twoja reklama się wyróżniała.

7. Brak wezwania do działania

Nie dodawanie wezwania do akcji w reklamie drukowanej utrudnia widzom śledzenie zakupu. Ostatecznie, uzyskanie ich uwagę z dobrze przygotowanym ogłoszeniem jest tylko połową równania. Upewnij się, że poinstruujesz widzów o tym, co powinni zrobić dalej.

Będą potrzebowali delikatnego dotknięcia, aby dostać się do nich w odpowiednim kierunku. W większości przypadków, zapewnienie klientom wartości jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia. Oferowanie zniżek, bezpłatnych prób i kuponów to tylko niektóre ze sposobów na zachęcenie do zyskownej akcji.

Zrób to punkt, aby stworzyć poczucie pilności, aby zwiększyć skuteczność reklamy prasowej. Powiedz im, że rabat jest tylko ograniczona oferta, więc widzowie będą czuć się, jakby przegapił, jeśli nie działać od razu.

kontakt@wielodruki.pl