Magazyny nowej generacji: Dostosowane do potrzeb, spersonalizowane i interaktywne

Magazyny nowej generacji: Dostosowane do potrzeb, spersonalizowane i interaktywne

W chwili, gdy piszę te słowa, przygotowuję się do lotu do Rochester Institute of Technology, gdzie mam wygłosić prezentację na temat przyszłości czasopism. Jak większość ludzi wie, produkcja czasopism ewoluuje - od stron drukowanych na prasach offsetowych do czasopism drukowanych na różnych urządzeniach cyfrowych wraz z wersjami elektronicznymi, z których część zawiera niestandardowe treści, a wiele oferuje narzędzia cyfrowe. Niestandardowe treści w czasopismach lub druk zmiennych danych (VDP) są znane od dawna. Najpopularniejszym zastosowaniem VDP jest tworzenie materiałów sprzedażowych i marketingowych, które są bardziej spersonalizowane i istotne, aby lepiej angażować klientów. Branża wydawnicza testuje spersonalizowane treści już od 2007 roku, kiedy to Wired Magazine stworzył spersonalizowane okładki. Jednak dopiero w 2009 roku testy stały się bardziej poważne. Wykorzystując elektrofotograficzne lub oparte na tonerze prasy drukarskie, firmy drukowały krótkie nakłady na potrzeby targów i zaczęły dostosowywać publikacje do potrzeb klientów. Pierwszy duży test odbył się w 2009 roku, kiedy Time testował całkowicie spersonalizowany magazyn o nazwie "Mine: My Magazine, My Way". Mine został wysłany pocztą do 31 000 abonentów oraz do 200 000 abonentów cyfrowych. Pozwalał on czytelnikom na wybór treści z kilku różnych publikacji Time, takich jak Food and Wine, Golf, Instyle i Sports Illustrated. W teorii brzmiało to jak świetny pomysł, ale nie został on dobrze wdrożony i spotkał się z krytyką. Nie każdy otrzymywał treści, których chciał, a wiele z nich było starych i nieistotnych. Sukces został osiągnięty dopiero w 2011 roku, kiedy Hearst wydrukował 300.000 (z 1,2 miliona) wydań Popular Mechanics z 16-stronicową wkładką, która zawierała imię odbiorcy, zdjęcia jego rodzinnego miasta i polecała pobliskie miejsca, gdzie można kupić produkty komputerowe. Te spersonalizowane strony zawierały kody QR, które kierowały czytelników do loterii online, co zmotywowało 15 000 odwiedzin strony loterii, 10 000 unikalnych zgłoszeń i 3% współczynnik konwersji. Pod wieloma względami uznano to za sukces. Współczynnik konwersji na poziomie 3% był wyższy niż typowy współczynnik konwersji na poziomie 1%-2%, który często obserwuje się w przypadku reklamy bezpośredniej, 82% czytelników polubiło wkładkę, a 74% czytelników doceniło magazyn jako innowacyjny pod względem dostarczania spersonalizowanych wiadomości.

Druk atramentowy nowej generacji

Zastosowanie druku atramentowego w produkcji czasopism ulegnie wkrótce radykalnej zmianie. Przez lata technologia druku atramentowego była wykorzystywana do adresowania. Niektórzy wydawcy testowali personalizację czasopism za pomocą druku atramentowego. Ostatnio zaczynamy dostrzegać atramentowe prasy produkcyjne wykorzystywane do drukowania całych magazynów. Oferowanie spersonalizowanych reklam w czasopismach nie jest nowością. W 2012 roku Time zaoferował spersonalizowane reklamy w magazynie Money. Współpracując z Quad/Graphics, Chrysler wydrukował reklamy side-by-side z indywidualną treścią dla Chryslera Town and Country MiniVan w 350 tysiącach magazynów, które ukazały się w dziewięciu miastach. Niewiele wiadomo na temat powodzenia tego testu. Jednak najnowsza generacja drukarek atramentowych oferuje wyjątkową możliwość oferowania zindywidualizowanej zawartości i zindywidualizowanych reklam. Jeden z pierwszych przykładów pochodzi od firmy Symeta z Halle w Belgii, która używa atramentowych pras sieciowych do dostosowywania okładek i treści. Możliwość oferowania zindywidualizowanych treści i reklam jest już możliwa w przypadku czasopism oferujących elektroniczne wersje, które można czytać na komputerach, czytnikach elektronicznych, smartfonach i tabletach. Oprócz zindywidualizowanych treści, czasopisma w przyszłości mogą oferować interaktywne reklamy wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną. Przytrzymanie smartfona nad reklamą może pozwolić nam zobaczyć, jak kanapa będzie wyglądać w naszym salonie lub jak możemy wyglądać używając innego koloru lakieru do paznokci. Ogólnie rzecz biorąc, przyszłość branży magazynowej rysuje się w jasnych barwach. Według MPA, Stowarzyszenia Czasopism Medialnych, połączenie druku z cyfrowymi alternatywami daje nowe życie czasopismom. Podczas gdy sama wersja drukowana może się zmniejszać, wersja internetowa i wideo pozostają stabilne, a wersja mobilna rośnie. Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć, jaki wpływ na czasopisma będzie miała nowa wersja. Nikt nie wie, czy magazyn drukowany z dostosowaną treścią i reklamami może być bardziej wartościowy i nikt nie jest w stanie przewidzieć, czy rzeczywistość rozszerzona to tylko chwilowy przebłysk, czy też będzie stanowić stałą wartość dla reklamodawców. Co o tym sądzisz? Czy bylibyście zainteresowani magazynem, który przemawiałby do Was dzięki spersonalizowanym treściom i spersonalizowanym reklamom? A co z rzeczywistością rozszerzoną? Czy byłbyś zainteresowany, aby zobaczyć, jak będziesz wyglądać jazdy nowy samochód, widząc różne krajobrazy na swoim podwórku, lub noszenie innego ubrania? - — Howie Fenton jest zastępcą dyrektora ds. doradztwa operacyjnego w firmie InfoTrends. Przez 25 lat pracował z zakładami produkcyjnymi i drukarniami komercyjnymi w zakresie: analizy porównawczej wyników operacyjnych i finansowych, strategii zmierzających do osiągnięcia pozycji lidera w branży oraz zaleceń mających na celu zwiększenie wydajności, obniżenie kosztów i zwiększenie sprzedaży. Aby wysłać e-mail kliknij tutaj.

kontakt@wielodruki.pl