7 wskazówek dotyczących e-mail marketingu wydarzeń (Insider)

7 wskazówek dotyczących e-mail marketingu wydarzeń (Insider)

"E-mail jest martwy" - tak nie powiedział żaden profesjonalista od marketingu eventowego.

Organizatorzy imprez, czyż nie mam racji? Jeśli szukasz niezawodnego sposobu na rozpowszechnienie informacji o zbliżającym się wydarzeniu, zwiększenie liczby zapisów, przekazanie ważnych informacji i podekscytowanie ludzi, nie szukaj dalej niż e-mail marketing.

Email marketing jest nadal królem marketingu, zwłaszcza, że ma wyższy współczynnik konwersji niż media społecznościowe - nowe i fajne dziecko w bloku. Co więcej, jest to preferowane medium dla marketingu opartego na pozwoleniu. Innymi słowy, ludzie chcą otrzymywać i czytać Twoje oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Jak więc w pełni wykorzystać ten kanał do organizacji wydarzeń firmowych? Oto siedem wskazówek.

1. Nie pozostawiaj tematu wiadomości na późniejszym etapie

Temat wiadomości e-mail może zadecydować o powodzeniu lub niepowodzeniu kampanii, dlatego ważne jest, aby nie zostawiać go na koniec. To nie tylko drobny szczegół, to pierwsze wrażenie, jakie zrobi Twoja kampania. Chcesz stworzyć coś chwytliwego, co sprawi, że ludzie będą na tyle zaciekawieni, by otworzyć wiadomość. Wywołaj poczucie pilności, dając odbiorcom do zrozumienia, że przedstawiasz im coś, czego nie mogą przegapić.

Powiązane: Jak podnieść rangę kolejnego wydarzenia dzięki mediom społecznościowym

2. Wysyłaj e-maile z przypomnieniami

Nie ma problemu z próbą skontaktowania się z osobami, które nie odpowiedziały za pierwszym razem. Jest to szczególnie ważne, jeśli zachęcasz odbiorcę do zrobienia czegoś, np. zarejestrowania się na Twoje wydarzenie. Poinformuj ich, ile czasu pozostało im na wykonanie tego działania i upewnij się, że rozumieją wartość propozycji. Innymi słowy, powiedz im, dlaczego nie chcą tego przegapić. Pamiętaj, aby zmieniać także tekst - nikt nie chce dostać dwa razy tego samego maila.

3. Nie polegaj tylko na tekście

Użytkownicy telefonów komórkowych nie są zbyt chętni do czytania długich bloków tekstu na swoich telefonach. Zadbaj o to, aby treść była krótka i zwięzła. Powinieneś także dołączyć zdjęcia, gif'y, filmy lub inne kolorowe grafiki, aby uczynić swój email bardziej interesującym wizualnie.

Nie zapomnij też o wyraźnym wezwaniu do działania! Niech się wyróżnia i przyciąga uwagę czytelnika. Jeśli chcesz, aby odbiorcy dowiedzieli się więcej o Twoim wydarzeniu, umieść w emailu linki do odpowiednich stron docelowych z tymi informacjami.

4. BĄDŹ MOBILNY

Jeśli Twój email nie ładuje się poprawnie na urządzeniach mobilnych, Twoja kampania na tym ucierpi. Obecnie 54% wiadomości jest otwieranych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, więc ponad połowa odbiorców może zostać utracona, jeśli zapomnisz o tym ważnym szczególe. Wiele platform do email marketingu automatycznie uwzględnia tę kwestię, ale zawsze powinieneś wysłać wersję testową, aby sprawdzić, jak wyświetla się produkt końcowy.

Podsumowując? Jeśli chcesz skutecznie promować swoje wydarzenie za pośrednictwem poczty elektronicznej, upewnij się, że odbiorcy będą mogli przeczytać wiadomość na swoim telefonie, popijając poranną kawę.

5. Przekomarzaj się z nimi

Jeśli naprawdę chcesz, aby ludzie byli podekscytowani Twoim wydarzeniem, zaoferuj im krótki rzut oka na to, czego mogą się spodziewać. Nie zdradzaj zbyt wiele, ale tylko tyle, aby wzbudzić ich ciekawość. Na przykład: jeśli masz wysoko postawionego gościa lub mówcę, przedstaw go w swojej kampanii email marketingowej. To samo dotyczy konkursów lub innych darmowych atrakcji, które mogą otrzymać tylko uczestnicy spotkania.

6. Personalizacja tam, gdzie to możliwe

Wykorzystaj możliwości swojego oprogramowania do wysyłania e-maili i wyślij do swoich odbiorców spersonalizowaną wiadomość. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z personalizacją, upewnij się, że każdy temat lub tekst wiadomości zawiera imię odbiorcy.

Bardziej zaawansowani użytkownicy powinni spróbować dodać kilka osobistych szczegółów, które pomogą nawiązać kontakt z różnymi segmentami odbiorców. Na przykład: wspomnij o lokalnym wydarzeniu tym osobom, których adresy znajdują się w pobliżu. Możesz też zapytać odbiorców, co sądzą o pobranych przez nich informacjach o wydarzeniu. Twoja baza kontaktów śledzi wszystkie te informacje, więc zdecydowanie z nich korzystaj.

Bądź jednak ostrożny - chcesz sprawiać wrażenie osoby przyjaznej, a nie przerażającej. Użyj wystarczająco dużo informacji osobistych, aby odbiorcy poczuli się docenieni, ale nie za dużo, aby ich nie odstraszyć.

7. Podaruj im coś

Daj potencjalnym uczestnikom zachętę do rejestracji! Zaoferuj zniżki dla początkujących, bonusy za przyprowadzenie przyjaciela, vouchery na usługi firmowe lub inną dodatkową zachętę do udziału. Cokolwiek wybierzesz, upewnij się, że jest to wystarczająca zachęta, aby wzbudzić zainteresowanie uczestników. Twoje oferty powinny być zawsze wartościowe dla uczestników. Upewnij się, że te korzyści są wyraźnie widoczne w e-mailach marketingowych dotyczących wydarzeń.

W końcu strategia jest kluczem

Niezależnie od rodzaju wydarzenia, strategia jest podstawą kampanii email marketingowej. Dane pokazują, że email marketing dla wydarzeń może być mistrzem, ale jego sukces zależy od przemyślanej strategii. Zorganizuj wysyłkę emaili wokół ważnych terminów i daj odbiorcom wystarczająco dużo czasu na odpowiedź. Zbieraj dane na bieżąco i traktuj wszystko, co robisz, jako doświadczenie. Śledź przebieg kampanii, a po jej zakończeniu przeanalizuj wyniki wraz z zespołem. Zwróć uwagę na to, co poszło dobrze, a co wymaga poprawy, abyś mógł odnieść sukces w kolejnej kampanii email marketingowej!

kontakt@wielodruki.pl