Mapowanie zmniejsza barierę dla personalizacji

Mapowanie zmniejsza barierę dla personalizacji

Napisany przez Heidi Tolliver-Walker Analityk branży poligraficznej Jednym z czynników, który tradycyjnie odstrasza marketerów od wszelkiego rodzaju marketingu baz danych, drukowanych lub innych, jest baza danych. Jak wielu marketerów posiada duże bazy danych klientów do wykorzystania w aplikacjach 1:1? Dla wielu z nich sama myśl o tym wywołuje paraliż marketingowy. Ale to nie musi tak być. Cała ta gadanina o "big data" stworzyła niepotrzebny czynnik strachu, szczególnie w przypadku druku, który wiąże się z dużymi kosztami produkcji i wysyłki. Prawda jest jednak taka, że nawet niewielka ilość danych może przynieść znaczny wzrost i duży zwrot z inwestycji, o ile tylko zostaną one dobrze wykorzystane. Weźmy za przykład Panchero's, sieć meksykańskich restauracji. Jest to jedno z moich ulubionych studiów przypadku, ponieważ jest to tak inteligentne i efektywne wykorzystanie ograniczonej ilości danych. Jest to również jeden z moich ulubionych przypadków, ponieważ odkryłem spersonalizowaną ulotkę przyklejoną do drzwi kuchni moich rodziców. Panchero's chciał bardziej agresywnie promować otwarcie swoich nowych sklepów, ale nie dysponował niczym więcej niż wynajętą listą. Zamiast zadowolić się statycznymi mailerami i mail merges (lub być sparaliżowanym brakiem big data), wykorzystał posiadane informacje w bardzo trafny sposób. Określono docelową medianę dochodu oraz region geograficzny (pewien promień wokół każdego nowego sklepu) i zakwalifikowano listę według tych zmiennych. Następnie za pomocą programu do mapowania określono dokładną odległość każdego odbiorcy od nowej lokalizacji, którą zatytułowano "najlepsze burrito w [miasto odbiorcy]". Odbiorcy zostali zaproszeni do przyniesienia kuponu i przebycia 1,8 mili, 0,3 mili, lub jakkolwiek wiele mil od nowej lokalizacji, aby otrzymać darmową próbkę. Na przestrzeni lat, ogólnokrajowe wskaźniki odpowiedzi na kampanię wahały się od 6% do 12%, przy czym większe miasta miały nieco niższe wskaźniki realizacji niż mniejsze. Średnio, współczynnik ten oscyluje w granicach 10%. Firma opiekująca się dziećmi w wielu lokalizacjach w Holandii zastosowała podobne podejście, aby zwiększyć liczbę zapisów w określonym promieniu od swoich centrów opieki nad dziećmi. Wysłała do rodzin bezpośrednie przesyłki pocztowe 1:1, zachęcając je do odwiedzenia spersonalizowanej mikrostrony za pomocą ogólnego adresu URL i kodu dostępu lub spersonalizowanego kodu QR. Wykorzystano spersonalizowane mapy, aby pokazać odbiorcom, jak blisko znajdują się jednej z lokalizacji. Kampania osiągnęła ROI na poziomie 2200% w oparciu o nowe zapisy i średnią długość usług opieki nad dziećmi wynoszącą cztery lata. Takie podejście nie sprawdzi się oczywiście w przypadku każdego marketera, ale w przypadku odpowiednich aplikacji, programy do mapowania mogą przekształcić nawet najbardziej podstawowe dane w wysoce skuteczne narzędzie marketingowe. Podobnym podejściem jest obliczanie czasu dojazdu lub tworzenie w locie map dojazdu do sklepu lub na wydarzenie. Szukasz sposobu, aby pomóc swoim klientom zacząć czerpać korzyści z personalizacji? W przypadku odpowiednich kampanii, mapowanie może być rozwiązaniem, którego szukasz. - Aby uzyskać więcej informacji na temat kampanii 1:1, członkowie Xerox Premier Partner Global Network mogą pobrać bezpłatną kopię mojego przewodnika "QR Codes: What You Need to Know" z portalu XPPGN, bez żadnych opłat. Kolejna wartość Twojego członkostwa! Jesteś zainteresowany członkostwem w Premier Partner? Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej informacji.

kontakt@wielodruki.pl