Argumenty za przywróceniem produkcji kolorowych książek handlowych do kraju

Argumenty za przywróceniem produkcji kolorowych książek handlowych do kraju

W ciągu ostatnich kilku lat wielu wydawców książek handlowych poprawiło kontrolę nad zapasami, zaspokajając krótkoterminowy popyt za pomocą produkcyjnego monochromatycznego druku atramentowego. Dłuższe nakłady nadal są domeną pras offsetowych, ale druk atramentowy spełnia długoletnią obietnicę druku krótkich serii na żądanie, zapewniając najszybsze prędkości druku, najniższe koszty operacyjne, szybsze terminy realizacji i najwyższe moce produkcyjne dostępne w druku cyfrowym. Jednakże technologia czterokolorowego druku atramentowego nie zapewnia jeszcze takiej samej wartości dodanej dla książek handlowych i innych segmentów rynku, w których dominuje kolor. W rezultacie, długie nakłady offsetowe nadal monopolizują produkcję kolorowych książek - książek dla dzieci, podręczników dla szkół wyższych i K-12 oraz książek handlowych dla dorosłych, takich jak poradniki i książki kucharskie. Jest to niefortunne, ponieważ dwie okoliczności sprawiają, że potrzeba szybkiej realizacji krótkich zamówień jest szczególnie pilna w przypadku wielu tytułów kolorowych książek. Jedną z nich jest to, że od dziesięcioleci znaczna liczba kolorowych książek branżowych i książek dla dzieci jest drukowana "off shore", gdzie koszty produkcji są o tyle niższe niż w USA czy Europie Zachodniej, że wydawcy chętnie akceptują terminy realizacji zamówień, które zazwyczaj sięgają kilku tygodni. Innym czynnikiem jest to, że wiele z tych tytułów ma wąskie okno sprzedaży. Przykładowo, książki kucharskie są wielkim prezentem na Dzień Matki i Boże Narodzenie; książki dla dzieci sprzedają się na Wielkanoc i Boże Narodzenie; a anglojęzyczne tytuły dla szkolnictwa wyższego sprzedają się na początku semestru akademickiego. Źródło: I.T. Strategies, Inc. Wszystkie te okoliczności wywierają na wydawcach presję, aby wstępne nakłady w pełni pokryły wąskie okno możliwości, ponieważ jedno jest pewne: jeśli zapasy się wyczerpią, zagraniczny rurociąg nie będzie w stanie uzupełnić kanału wystarczająco szybko, aby uratować sprzedaż. Aby zminimalizować to ryzyko, wydawcy zazwyczaj zamawiają nakłady na wyższym poziomie niż przewidywana sprzedaż. Najczęściej prowadzi to do tych samych problemów z zapasami, z którymi borykali się wydawcy monochromatycznych książek handlowych, a które obecnie rozwiązują za pomocą monochromatycznych technologii atramentowych, co skutkuje poprawą rotacji zapasów i przepływów pieniężnych. Oczywiste jest, że efektywny i ekonomiczny model druku cyfrowego w czterech kolorach mógłby rozwiązać ten problem w łańcuchu dostaw wydawnictw. Kolorowy druk atramentowy charakteryzuje się szybkością i wydajnością umożliwiającą efektywną produkcję nakładów od jednego do tysiąca egzemplarzy - co wystarcza do zmiany modelu łańcucha dostaw - ale jego wpływ był ograniczony ze względu na problemy z jakością obrazu i stosunkowo wysoki koszt materiałów powlekanych wymaganych przez większość kolorowych pras atramentowych. Wkrótce to się zmieni. Jeszcze w tym roku firma Xerox wprowadzi na rynek nowe atramenty High Fusion na platformie Trivor 2400, które umożliwiają wysokiej jakości kolorowy druk atramentowy na surowych, powlekanych materiałach offsetowych bez powlekania przed lub po druku. Materiały te są często o 15 do 20 procent tańsze niż specjalistyczne materiały do druku atramentowego i mogą pomóc dostawcom w standaryzacji mniejszej liczby materiałów papierowych w celu lepszego zarządzania kosztami.

W jaki sposób czterokolorowy druk atramentowy otwiera nowe możliwości dla druku książek handlowych w systemie on-shoring

Sam ten postęp nie czyni kolorowego druku atramentowego konkurencyjnym cenowo w stosunku do offshoringu. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę eliminację kosztów transportu, administracji i obsługi, oszczędności wynikające z lepszego zarządzania łańcuchem dostaw w celu wyeliminowania marnotrawstwa oraz dodatkowe przychody wynikające z 48-godzinnego czasu realizacji zamówień, można dostrzec potencjał zwycięskiego modelu biznesowego.

Wydawcy chcą rozwiązać ten problem i wielu z nich chętnie bada możliwości kolorowego druku atramentowego. Dlatego też wiodący wydawcy biorą udział w

dwudniowych targach Hunkeler Innovationdays

aby przedyskutować to wyzwanie i możliwości jego rozwiązania przez kolorowy atrament. Wydawcy - Harper Collins, Hachette Book Group i Pearson - będą omawiać te kwestie z ponad 60 europejskimi dostawcami usług druku zainteresowanymi tymi możliwościami.

A jest to znacząca okazja, rzędu 60 milionów dolarów rocznie dla samej Europy, obejmująca strony, które są nowe w regionie i wspierająca pozytywną historię, że produkcja wraca do ojczyzny.

Aby dowiedzieć się więcej o cyfrowej produkcji książek Xerox, kliknij

tutaj

.

Jesteś zainteresowany udziałem w ruchu na rzecz cyfrowego druku kolorowych książek na miejscu?

Skontaktuj się ze mną na LinkedIn

a z przyjemnością porozmawiamy.

kontakt@wielodruki.pl