Zwiększanie sprzedaży poprzez zrozumienie mentalności klientów

Zwiększanie sprzedaży poprzez zrozumienie mentalności klientów

Jak radzić sobie z trudnymi klientami?

Czasami zamknięcie sprzedaży może być naprawdę trudne. Wydaje się, że potencjalny klient po prostu nie rozumie, o co Ci chodzi. To tak, jakbyś nie potrafił nawiązać z nim kontaktu. Często dzieje się tak dlatego, że klient woli rozumieć informacje w inny sposób niż Ty je przekazujesz.

To właśnie tutaj znaczenie ma zrozumienie sposobu myślenia.

Jeśli rozumiesz, jak ktoś myśli, łatwiej jest wyrazić rzeczy w sposób, który ma dla niego sens. Jednym ze sposobów na zrozumienie sposobu myślenia innych ludzi jest wykorzystanie modelu DISC. Sprzedawcy, którzy korzystają z tego modelu, tworzą lepsze relacje z klientami. Mają większe szanse na kontrolowanie rozmów. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że osiągną swoje cele w kontaktach z klientami.

W czym pomaga model DISC?

Model DISC to prosty sposób na zrozumienie podstaw sposobu myślenia innych osób. Model dzieli ludzi na tych, którzy opierają się na faktach i tych, którzy opierają się na ludziach. Rozróżnia również osoby aktywne i pasywne. Daje to cztery kwadranty, czyli cztery różne typy nastawienia umysłu. Zdjęcie dzięki uprzejmości www.OnlineDiscProfile.com 1. Ludzie skoncentrowani na celach (kwadrant D) Ci ludzie są zainteresowani wynikami: swoimi wynikami. Lubią od razu przechodzić do rzeczy. Z pewnością nie mają czasu na drobne pogawędki. 2. Influencerzy (Kwadrant I) Influencerzy spędzają swój czas na nawiązywaniu kontaktów i budowaniu sieci kontaktów. Lubią wymieniać nazwiska. Są otwarci na zmiany, ale czasami nie są wystarczająco skoncentrowani na szczegółach, aby osiągnąć tak wiele, jak mogliby. 3. Ludzie stabilni (Kwadrant S) Ci ludzie dobrze dogadują się z innymi. Ale nie są chętni do zmian. Wolą, aby wszystko pozostało takie, jakie jest. 4. Ludzie szczegółowi (Kwadrant C) Osoby te muszą znać każdy najdrobniejszy fakt, zanim będą gotowe podjąć decyzję. Czasami nie potrafią dostrzec sedna sprawy.

Jak model DISC może Ci pomóc?

Jeśli zrozumiesz czyjś sposób myślenia, możesz zmienić swój przekaz tak, aby do niego pasował. Jeśli więc masz do czynienia z osobą skoncentrowaną na celu, powinieneś skupić się na wynikach. Jeśli masz do czynienia z influencerem, możesz wspomnieć o tym, kto jeszcze korzysta z podobnego rozwiązania. Jeśli masz do czynienia z osobą o stałym nastawieniu, możesz podkreślić, jak niewielkich zmian wymaga Twoja propozycja. Wreszcie, w przypadku osoby szczegółowej, należy uwzględnić każdy najdrobniejszy punkt. Skoncentruj się na sposobie myślenia potencjalnego klienta i spróbuj przekazać wiadomość handlową w sposób, który najlepiej do niego przemówi. Może się okazać, że nagle wielu klientów stanie się mniej trudnych w kontaktach. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii poświęconej skutecznej sprzedaży i taktyce szkolenia sprzedawców:

    3 sposoby, w jakie powinieneś edukować swoich handlowców Uwaga handlowcy: Dlaczego MUSISZ badać swoich klientów Zwiększanie sprzedaży poprzez zrozumienie sposobu myślenia klientów Jak poprawić sprzedaż druku za pomocą dobrych historii?

- — PS Jeśli chcesz poznać wspaniałe pomysły na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi klientami, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć powszechnych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić". Będziesz również regularnie otrzymywać mój biuletyn "Opinie nabywców z branży poligraficznej", pełen pomysłów na to, jak skutecznie sprzedawać materiały poligraficzne.

kontakt@wielodruki.pl