Jak utrzymać prasę w ruchu w okresie wakacyjnym

Jak utrzymać prasę w ruchu w okresie wakacyjnym

Każdy boi się myśli o bezczynnej prasie

Istnieją jednak pewne okresy w roku, kiedy wydaje się to nieuniknione. Zazwyczaj okresy te koncentrują się wokół Bożego Narodzenia i sierpnia. Zły okres handlowy w tym czasie może sprawić, że różnica między dobrym a złym rokiem będzie ogromna. Po tym wszystkim, prasy może być cicho, ale nadal masz te same koszty ogólne. Pracownikom nadal trzeba płacić. Rachunki będą zatrważająco podobne. Ważne jest, aby zaplanować ciche okresy, tak aby miały one jak najmniejszy wpływ na działalność firmy. Poniższe strategie pomogą Ci zminimalizować skutki cichych okresów. Na początek pomyśl o swoich obecnych klientach.

Przypominaj klientom o regularnych zleceniach

Wielu z Twoich klientów ma dość regularne zapotrzebowanie na druk. Często jednak nie mają oni regularnie zaplanowanego czasu na drukowanie tych pozycji. Warto przypomnieć tym klientom o ich wymaganiach w miarę zbliżania się okresów świątecznych. Być może będziesz miał dobrą okazję, aby przekonać ich do drukowania w spokojniejszych okresach. Jest jeszcze jeden wymóg stałych klientów, który możesz wykorzystać w tym czasie.

Pogoń za drukiem na zapas

Wielu z Państwa ma klientów, dla których drukuje regularne zapotrzebowanie. Są one później nadrukowywane lub wysyłane w małych ilościach. Sprawdź u swoich klientów, czy możesz wydrukować kolejną partię towaru. Można nawet rozważyć zarządzanie poziomami zapasów i harmonogramami, aby pracować w okresach świątecznych. Jednak regularna praca może nie wypełnić tych okresów. Tu właśnie pojawia się trzecia strategia.

Rozważ oferowanie nowych produktów

Istnieje wiele produktów, które w okresach świątecznych cieszą się dużym zainteresowaniem. Niektóre firmy poligraficzne mają najbardziej pracowite okresy w czasie wakacji. Dzieje się tak, ponieważ koncentrują się one na produktach fotograficznych, które cieszą się największą popularnością w okresie wakacyjnym. Rozpoczęcie działalności na rynku fotoproduktów nie jest trudne. Tworzenie kartek okolicznościowych i kalendarzy nie wymaga dużych zmian w procesach produkcyjnych. Tego rodzaju produkty są poszukiwane zarówno przez przedsiębiorstwa, jak i konsumentów. Mogą one również otworzyć nowe rynki dla Ciebie. Jeśli chodzi o próby zapełnienia pras, istnieje jedna bardzo popularna strategia... jednak radziłbym jej nie stosować.

Unikaj oferowania obniżonych cen

Tańsze ceny mogą wydawać się świetnym rozwiązaniem, aby przyciągnąć klientów i zapełnić prasę. Jednak kupujący mają krótkotrwałą pamięć. Zapominają, że dałeś im specjalną ofertę, aby wypełnić swoją prasę w spokojnym czasie. Jeśli nie jesteś ostrożny, twoja obniżona cena stanie się "nową" ceną rynkową. To nie jest miejsce, w którym chcesz się znaleźć, gdy znów będziesz zajęty. Pamiętaj, że okresy świąteczne mogą prowadzić do ciszy w prasie. Istnieją jednak sposoby, aby złagodzić przestoje i wyprzedzić czas, kiedy wakacje się kończą, a prasy znów stają się zajęte.

kontakt@wielodruki.pl