Czy Twoje procesy leadowe nadążają za kupującymi?
Czy Twoje programy marketingowe i procesy leadowe nadążają za Twoimi klientami? To jeden z tematów poruszanych przez ekspertów podczas tego webinarium na żądanie: "Siedem pomysłów generujących wyniki, które drukarnie mogą wdrożyć już dziś".
"To jest wielki pomysł" - powiedział Joe Rickard, prelegent webinarium i założyciel Intellective Solutions. "Widzieliśmy to na przykładzie programów sprzedażowych i marketingowych naszych klientów. Proces zakupu i oczekiwania klientów absolutnie się zmieniły, ale wielu z nas tego nie zrobiło."
Kupujący wchodzą do Internetu i na media społecznościowe, aby przeprowadzić badania, i nie zawsze wiedzą, czego chcą. Zanim dotrą do sprzedawcy, wiele z ich wyobrażeń jest już głęboko zakorzenionych. "Niestety, jak zaobserwowaliśmy u naszych klientów, zmiany następowały stopniowo, a ludzie po prostu nie wprowadzili zmian w swoich wewnętrznych organizacjach, niezależnie od tego, czy jest to drukarnia zakładowa czy komercyjna" - mówi Rickard.
Oceń swój proces przywództwa za pomocą tych 9 pytań
Więc co się dzieje z Twoim procesem leadów? Czy jest jakaś awaria? Gdzie jest luka? Rickard ma zalecenia, które pozwolą Ci upewnić się, że procesy marketingowe i sprzedażowe są zsynchronizowane z dzisiejszymi cyfrowymi nabywcami.
Zacznij od podstawowych pytań, takich jak te dziewięć:
- W jaki sposób angażujemy klientów?
W jaki sposób do nas docierają?
Co generuje leady? Czy pochodzą one z:
Strony internetowej?
Bezpośrednich przesyłek pocztowych?
Istniejący klienci?
Telemarketing wychodzący?
Czy przechwytujemy tropy?
W jaki sposób przechodzą one przez linię produkcyjną?
"To wydaje się takie oczywiste, ale w 90% przypadków, kiedy pracujemy z klientami, gdzieś jest przerwa. To jest coś, co można łatwo sprawdzić. Jednym ze sposobów jest poproszenie kogoś o zadzwonienie do własnej firmy (ja używam rodziny i przyjaciół) i sprawdzenie, jak długo trzeba czekać na odpowiedź. To jest przerażające. Po ślepej rozmowy i uzyskanie ołowiu, to może trwać dwa dni dla kogoś, aby uzyskać z powrotem. Wtedy to już nie jest trop. Do tego czasu, przenieśli się na lub rozmawiał z kimś innym."
Kupowanie się zmieniło. A co z Tobą?
Proces sprzedaży się nie zmienił, zmienił się proces kupowania. "To jest kluczowe przesłanie tutaj i coś, o czym wszyscy musimy pomyśleć w naszych modelach biznesowych" - oświadczył Rickard. "Cały czas słyszymy, że cały paradygmat marketingu uległ zmianie. Nie chodzi już o to, abyś przekazywał im informacje o sobie; chodzi o klienta i kupującego. To oni w 100 procentach kontrolują sytuację i wybierają swoje kanały." Mając teraz kontrolę w rękach konsumenta, jak dostosować swoje podejście do marketingu i sprzedaży?
W wielu przypadkach, ponieważ klienci zrobili już badania na Twojej stronie internetowej lub stronie na Facebooku, przychodzi e-mail. "Kiedy ktoś wprowadza lead do Twojej firmy, musisz natychmiast odpowiedzieć mailem. Jeśli nie, jesteś poza synchronizacją z wielu wielkich firm marketingowych," Rickard oświadcza.
Podczas sprawdzania rzeczywistości w zakresie procesów związanych z leadami, może to być również dobry moment, aby przyjrzeć się innym obszarom, takim jak pozycjonowanie, sprzedaż, marketing, IT i sprzedaż społecznościowa. Dobre rady znajdziesz w tym blogu: "Thriving in Today's Business Landscape: Pięć krytycznych czynników sukcesu".