Wyznaczanie celów SMART w Planie Marketingowym na rok 2022

Wyznaczanie celów SMART w Planie Marketingowym na rok 2022

Zanim się obejrzysz, będzie już rok 2022. W ramach przygotowań do nowego roku, nadszedł czas na ustalenie celów marketingowych! Masz problem z określeniem właściwych celów dla swojego zespołu? A może nie wiesz, od czego zacząć? Spójrz na cele SMART, które zmienią Twój plan marketingowy w coś wymiernego i osiągalnego.

Czym są cele SMART?

Badania wykazały, że marketerzy, którzy wyznaczają cele, mają o 376% większe szanse na odniesienie sukcesu niż ci, którzy ich nie wyznaczają. A 70% tych skutecznych marketerów, którzy wyznaczają sobie cele, osiąga je. Możesz upewnić się, że wyznaczasz cele SMART, upewniając się, że każdy cel ma pięć poniższych cech:

  • Konkretny
  • Mierzalny
  • Osiągalny
  • Istotny
  • Określony w czasie

Konkretny

Załóżmy, że Twoim celem jest zwiększenie ruchu na stronach Twojego bloga. Zwiększenie ruchu na blogu to dobry cel, ale nie jest on wystarczająco konkretny. Jak zamierzasz zwiększyć ruch na blogu? Do czego dokładnie dążysz? Bardziej konkretny cel może wyglądać następująco:

Zwiększenie ruchu na blogu poprzez dodanie kategorii Zaangażowanie pracowników na blogu.

Mierzalny

Skąd będziesz wiedział, kiedy to osiągniesz? Kluczem do wyznaczania celów SMART jest ich wymierność. Czy chcesz zwiększyć ruch na blogu o 5%, 25%, czy 50%? Wyznaczenie mierzalnego celu pomoże Ci uzyskać rzeczywiste rezultaty, ponieważ wiesz, do czego dążysz.

Zwiększ ruch na blogu o 25%, dodając do niego kategorię Zaangażowanie pracowników i co miesiąc oceniając jej skuteczność.

Osiągalne

Nie skazuj się na porażkę. Kiedy osiągniesz cel, możesz podnieść poprzeczkę. Jeśli cel nie jest osiągalny, to nie jest celem, tylko marzeniem. Zwiększenie ruchu na blogu o 25% może być nierealistyczne, jeśli miesięczny wzrost nie przekracza 2%. Wyznaczając cel, pamiętaj, aby miał on sens!

Zwiększ ruch na blogu o 25%, publikując dwa do trzech artykułów tygodniowo w nowej kategorii "Zaangażowanie pracowników" i oceniając ich skuteczność co miesiąc.

Istotne

Cele marketingowe muszą mieć swój cel, a jednocześnie muszą o nim pamiętać. Dlaczego chcesz zwiększyć ruch na blogu? Czy chcesz ulepszyć swoją strategię marketingu przychodzącego? Czy potrzebujesz lepszego generowania leadów? Wyznaczając cele SMART, zacznij od celu.

Zwiększ ruch na blogu o 25%, publikując dwa do trzech artykułów tygodniowo w nowej kategorii "Zaangażowanie pracowników" i oceniając ich skuteczność co miesiąc, a w razie potrzeby wprowadzając odpowiednie zmiany.

W odpowiednim czasie

Celem może być zwiększenie ruchu na blogu o 25% do końca 2022 r., ale wyznaczenie kwartalnego celu na poziomie 5% może być lepszym rozwiązaniem, ponieważ pozwala na dostosowanie taktyki w razie potrzeby i określenie punktów odniesienia dla osiągnięcia tego celu. Jeśli chcesz wyznaczyć cele SMART, pamiętaj, aby w określonych odstępach czasu w ciągu roku oceniać i korygować swoje postępy.

Mądrzejszy cel

Pamiętasz ten cel, od którego zaczęliśmy? "Zwiększyć ruch na blogu?". Teraz wygląda to następująco:

Zwiększenie ruchu na blogu (Istotne) o 25% (Mierzalne) w 2022 r. (Terminowe) poprzez publikowanie dwóch do trzech artykułów tygodniowo (Osiągalne) w nowej kategorii Zaangażowanie pracowników (Konkretne) i comiesięczną ocenę ich skuteczności oraz wprowadzanie poprawek w razie potrzeby.

Teraz, gdy masz już cele, jak możesz ćwiczyć wyznaczanie celów SMART i stworzyć doskonały plan marketingowy?

Jak używać celów SMART

Cele marketingowe nie są tworzone w próżni. Każdy cel powinien mieć związek z nadrzędnymi celami firmy. Jak więc upewnić się, że Twoje cele marketingowe są zgodne z celami Twojej firmy?

Określ cele biznesowe

Cele biznesowe mogą być długoterminowe, np. "Zostań liderem w branży do 2028 roku", lub krótkoterminowe, np. "Zwiększ przychody w 2022 roku o 15%". Najlepszym rozwiązaniem może być sformułowanie zarówno celów krótko-, jak i długoterminowych, co pozwoli na osiągnięcie większego celu, do którego można dążyć, jednocześnie czyniąc postępy dzięki innym, mniejszym osiągnięciom. Należy pamiętać o ramach czasowych i skali wyznaczanych celów oraz rozróżniać te, które naszym zdaniem można osiągnąć w krótkim, a które w długim okresie.

Gotowy, aby dodać usługi marketingu cyfrowego do swojego planu marketingowego na rok 2022?

Ustal priorytety

Strategia marketingowa musi uwzględniać wszystkie cele biznesowe, ale ograniczenia czasowe i budżetowe mogą uniemożliwić realizację celów w równym stopniu - lub w tym samym czasie. Konieczne jest ustalenie priorytetów, aby wiedzieć, na czym skupić swoje zasoby.

Mając zdefiniowane priorytetowe cele biznesowe, można przystąpić do układania rocznego planu marketingowego. Wyznaczenie celów SMART może nieco ułatwić pisanie tego planu. Na przykład, rozważmy cel zwiększenia ruchu na blogu (który jest teraz w pełni ukształtowanym celem SMART). Jakie zmiany powinieneś wprowadzić, aby dostosować go do celu 15% wzrostu przychodów?

Powiązane: 5 wskazówek dla początkujących w marketingu cyfrowym

Wyrównaj cele

Wyrównanie celów oznacza przemyślane spojrzenie na cele biznesowe i marketingowe. Jeśli firma chce zwiększyć przychody, należy zadać sobie pytania dotyczące celu blogowania, takie jak

  • Jaki procent odwiedzających stronę internetową przekształca się obecnie w kupujących?
  • Jeśli współczynnik konwersji wynosi 20%, ilu odwiedzających potrzeba, aby zwiększyć przychody o 15%?
  • Czy należy brać pod uwagę coś więcej niż tylko zwiększenie ruchu na blogu?
  • Czy masz budżet na wynajęcie autorów treści lub zatrudnienie kogoś na pełny etat?
  • Ile razy musimy strategicznie zaplanować wpisy na blogu, aby osiągnąć nasz cel SMART?

Odpowiadając na te pytania i łącząc je z celami SMART, zobaczysz, jak Twój plan marketingowy nabierze kształtu. Być może zamiast większej liczby wpisów na blogu można zwiększyć ruch na stronie za pomocą eBooka do pobrania. Zamiast przeznaczać środki na zatrudnienie pisarzy, można spróbować przeprowadzić kampanię drukowaną. Gdy cele marketingowe i biznesowe są zbieżne, opracowanie planu, który wspiera cele całej firmy, jest znacznie łatwiejsze. Wyznaczenie teraz celów SMART pomoże Ci podjąć wyzwania marketingowe w ciągu całego roku, a firma Ironmark może Ci w tym jeszcze bardziej pomóc.

Pobierz nasz e-book na temat problemów i rozwiązań dla liderów marketingu i weź je pod uwagę podczas opracowywania swoich celów marketingowych. Możesz również skontaktować się z nami, aby uzyskać pomoc we wszystkich kwestiach związanych z Twoimi potrzebami marketingowymi - zawsze służymy pomocą!

kontakt@wielodruki.pl