Podłączanie druku do świata cyfrowego - jeden skan na raz

Podłączanie druku do świata cyfrowego - jeden skan na raz

Napisany przez Christine Winter Kierownik ds. programów PR/marketingowych XMPie, A Xerox Company Być może słyszeliście o badaniach przeprowadzonych przez Centrum Eksperymentalnej Psychologii Konsumenckiej na Uniwersytecie w Bangor, w których wykorzystano skanowanie rezonansem magnetycznym (MRI), aby zrozumieć, jak mózg reaguje na bodźce fizyczne i wirtualne. Wyniki: fizyczny materiał wymaga więcej przetwarzania emocjonalnego, które jest ważne dla pamięci i skojarzeń marki, a także wywołuje więcej reakcji mózgu związanych z wewnętrznymi uczuciami, co sugeruje większą "internalizację" i wspomaganie motywacji. Dla mnie to wyjaśnia, dlaczego druk wciąż nadąża za nowymi kanałami medialnymi, podczas gdy inne tradycyjne kanały zanikają.... dlaczego wolimy otrzymywać oferty pocztą niż online... albo dlaczego wciąż odświeżające jest otrzymanie kartki urodzinowej pocztą, a nie postem na Facebooku. Zgadzam się jednak z wieloma osobami, że nadszedł czas, aby zacząć myśleć o nowych i wyjątkowych sposobach na zdynamizowanie druku i połączenie go ze światem cyfrowym. Istnieje kilka naprawdę fajnych, powstających technologii, które to umożliwiają. Słyszałem o wbudowywaniu ekranów LCD w pocztówki lub broszury, a na tegorocznym Xerox Rochester International Jazz Festival udało mi się nawet wypróbować rzeczywistość rozszerzoną. Jeśli jednak nie jesteś gotowy na takie rozwiązanie, powinieneś rozważyć zastosowanie kodów QR. Wierzcie lub nie, ale kody QR naprawdę zyskują na popularności, a do tego są tanie i łatwe w użyciu. W ostatnim artykule w Economist napisano, że trzy czwarte amerykańskich sprzedawców internetowych ankietowanych przez firmę badawczą Forrester używa kodów QR, a w kwietniu prawie 20% użytkowników smartfonów w Ameryce zeskanowało jeden z nich, w porównaniu z 14% w maju ubiegłego roku. Kilku klientów XMPie odniosło duży sukces z QR Codes. Na przykład, kiedy Good Sports Outdoor Outfitters, rodzinny sklep detaliczny działający w San Antonio w Teksasie od ponad 25 lat, potrzebował tchnąć nowe życie w swoje działania marketingowe, jego dostawca usług, e.f. group, zasugerował wielokanałową kampanię, która oferowałaby interaktywny marketing mobilny. Niestandardowy, markowy kod QR został zintegrowany z cotygodniową, całostronicową reklamą w gazecie SA Current oraz wieloma spersonalizowanymi reklamami wysyłanymi pocztą bezpośrednią i prowadził do strony docelowej, na której użytkownik mógł podać swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail, aby otrzymać kupon pocztą elektroniczną. Kupujący mieli teraz możliwość wydrukowania kuponu lub po prostu pokazania go na telefonie w sklepie. Kody QR uzyskały 335 unikalnych odsłon i 202 adresy e-mail, które zostały zebrane dzięki kampanii QR Code. Ponadto 37 osób, które odpowiedziały na kod QR, dokonało zakupów w sklepie, co dało łączną kwotę 4849,34 dolarów. Śledzenie kampanii przyniosło wymierne rezultaty w postaci ROI wynoszącego 103% dla sprzedaży wygenerowanej przez QR Code. Czy odnosisz sukcesy z kodami QR jak Good Sports, czy walczysz o skany? Tak czy inaczej, zapoznaj się z tym wpisem na blogu, w którym znajdziesz wskazówki dotyczące integracji kodów QR z kampaniami.

kontakt@wielodruki.pl